رندرهای گوشی موتورولا اج ۳۰ پرو با حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر فاش شد

در دسامبر 2021 (آذر دی ۱۴۰۰)، موتورولا گوشی هوشمند موتو اج ایکس ۳۰ ( Moto Edge X30) موتورولا را در چین عرضه کرد. این گوشی به عنوان اولین گوشی در بازار موبایل جهانی را به دست آورد که برای اولین بار عملکرد، قدرت و قابلیت های آخرین تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام پلتفرم موبایل (Snapdragon 8 Gen 1) را به کاربران جهانی نشان می داد. همراه چیکاو باشید.

شایعات اخیر نشان می‌دهد که این دستگاه قرار است با نام گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا ( Moto Edge 30 Pro) برای عرضه در بازارهای جهانی معرفی ‌شود. بنابراین انتظار می‌رود به همین زودی ور در ماه‌های آینده این کار انجام شود. اکنون، سایت معتبر مای اسمارت پرایس ( MySmartPrice) با کمک Sudhanshu Ambhore، رندرهایی از دستگاه آینده را به نمایش گذاشته است که می توان برخی از تغییرات مدل جهانی را در مقایسه با نسخه عرضه شده در بازار چین مشاهده کرد.

با توجه به رندرهای جدید، طراحی این گوشی نسخه بازارهای جهانی نیز شامل صفحه نمایش، جزیره دوربین و نمای کلی و همچنین در واقع سبک کلی مانند گوشی موتو اج ایکس ۳۰ چینی باقی خواهد ماند اما در عین حال می توان مشاهده کرد که نشان نمادین «M»  موتورولا اکنون به بخش پایین سمت چپ پنل پشتی منتقل گردیده است. یکی از تغییرات بزرگی که توسط رندرها فاش شده است، قرارگیری حسگر اثر انگشت است که در نسخه ای که قرار است در بازارهای جهانی عرضه شود، گفته شده که ظاهراً در زیر صفحه نمایش موتو اج ۳۰ پرو قرار خواهد گرفت در حالی که این سنسور در نسخه مخصوص عرضه در بازار چین در لبه و روی فریم دستگاه قرار دارد که با کلید پاور (روشن خاموش) ادغام گردیده است.

مشخصات گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا - چیکاو

 علاوه بر این مواردی که ذکر گردید، گوشی هوشمند نسخه مخصوص عرضه در بازار جهانی موتو اج ۳۰ پرو موتورولا دارای شماره مدل XT2201-4 خواهد که با شماره مدل نسخه بازار چین متفاوت است. به غیر از این تغییرات، انتظار می‌رود این دستگاه با همان سخت‌افزار و ویژگی‌های گوشی موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا که در بازار چین موجود است، در بازار جهانی نیز عرضه گردد.

 

  • مشخصات گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا

گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپر آمولد بوده که از وضوح فول اچ دی پلاس پشتیبانی می کن. این صفحه نمایش می تواند نرخ تازه سازی 144 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 576 هرتز برا برای تصویر ارائه دهد. این صفحه نمایش همچنین گفته می شود که می تواند 100 درصد طیف رنگی DCI P3 و علاوه بر آن HDR10+  را نیز ارائه دهد.

 گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا از نظر دوربین نیز در بالای پنل جلو و در داخل حفره هول پانچ از سنسور با کیفیت بسیار بالای 60 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر و ویدیوهای سلفی و انجام تماس های تصویری بهره می برد که از این نظر نیز درتبه اول گوشی های جهانی را نیز به خود اختصاص می دهد زیرا تاکنون هیچ گوشی هوشمند دیگری در بازار عرضه نشده است که چنین سنسور سلفی باکیفیتی داشته باشد.

گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا برای ماژول دوربین پنل پشتی این گوشی هوشمند نیز از یک مجموعه دوربین سه گانه بهره می برد که برای دوربین اصلی یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی را به خدمت گرفته است. علاوه بر آن یک دوربین 50 مگاپیکسلی (فوق عریض) بعلاوه ی یک  سنسور2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر نیز با حسگر اصلی همراه شده اند. این گوشی به طور پیش فرض رابط کاربری اختصاصی گوشی های موتورولا یعنی MYUX 3.0 را بر روی سیستم عامل اندروید ۱۲ اجرا می کند. گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا در بطن خود از آخرین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلتفرم موبایل ( Snapdragon 8 Gen 1) قدرت می گیرد که این تراشه با حداکثر 12 گیگابایت رم از نوع پر سرعت LPDDR5 و همچنین 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 همراه شده است.

صفحه نمایش و پنل پشتی گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا - چیکاو

 گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به یک دستگاه باتری حجیم با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی متکی است که در داخل بدنه آن قرار می گیرد و این باتری قادر خواهد بود که از شارژ سریع 68 واتی نیز پشتیبانی کند. گزارش اخیر همچنین ادعا می کند که گوشی موتو اج ۳۰ پرو موتورولا علاوه بر این قابلیت ها و امکانات، از اتصالات و ویژگی های لازم و ضروری دیگر نیز پشتیبانی می کند.

این گوشی هوشمند موتورولا قرار است در بازار هند نیز عرضه شود و انتظار می رود این دستگاه نهایتاً تا یک یا دو ماه دیگر وارد بازار این کشور شود. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد برچسب قیمتی گوشی موتو اج ۳۰ پرو موتورولا چه برای عرضه در بازار هند یا سایر مناطق جهانی در دسترس قرار ندارد اما با نزدیک شدن به زمان عرضه آن در این بازارها، به طور مسلم، خبرهای تازه تر و موثق تری در این زمینه منتشر خواهد شد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.