واتساپ راهنمایی می کند که در صورت فعال کردن حذف خودکار، چگونه چت ها را حفظ کنید

پلتفرم پیام رسان محبوب واتساپ اخیرا قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌ها را به طور خودکار حذف کنند. علاوه بر این، یک تابع رمزگذاری سرتاسر برای چت‌های یک به یک نیز معرفی کرد تا امنیت را افزایش دهد. واتساپ اخیراً یک عملکرد جدید اضافه کرده است که زمان «حذف» پیام‌ها را پس از خواندن افزایش می‌دهد. همراه چیکاو باشید.

کاربران می‌توانند انتخاب کنند که پیام پس از ۲۴ ساعت، ۷ روز یا ۹۰ روز به طور خودکار پاک شود. قبلا فقط یک گزینه ۷ روز وجود داشت. در ضمن توجه داشته باشید که پیام‌ها فقط در صورتی حذف می‌شوند که آن‌ها را خوانده باشید. در حالی که این حالت احتمال دارد که  برای برخی از کاربران خوب باشد و می‌تواند چت‌های شما را پاک ‌کند، اما نکته قابل توجه و بسیار هم این مورد است که برخی از اطلاعات ممکن است حیاتی باشند. بنابراین، کاربران ممکن است نیاز به حفظ چنین اطلاعاتی داشته باشند که واتساپ به این مورد نیز اندیشیده و راهکاری را برای شما ارائه می‌دهد.

آموزش پاک کردن تاریخچه چت واتساپ مرحله اول - چیکاو

در چنین مواردی، واتساپ توصیه می‌کند که کاربران باید از چنین تاریخچه چت مهمی اسکرین شات بگیرند. در حال حاضر، این تنها راهی است که کاربران می‌توانند برخی از تاریخچه‌های چت را که ممکن است در آینده به آن نیاز پیدا کنند، ذخیره کنند. مسئولان واتساپ همچنین اعلام کرده‌اند که کاربران واتساپ نیز می‌توانند این قابلیت را برای تمامی چت‌ها به صورت پیش فرض فعال کنند.

لازم به ذکر است که روشن کردن قابلیت حذف خودکار به این معنی نیست که ترمینال طرف مقابل نیز سابقه چت را از دست می‌دهد بلکه فقط این گیرنده چت است که می‌تواند تاریخچه چت را تا زمانی که تمایل داشته باشد، می‌تواند آن را حفظ کند و به این نیز بستگی ندارد که آیا شما تاریخچه خود را حذف کنید یا نه.

این ویژگی واتساپ به تدریج برای مشتریان iOS و اندروید عرضه می‌شود. اگر کاربران به روزرسانی را دریافت نکنند، ممکن است نیاز داشته باشند که مدتی را باید صبور باشند. این به روزرسانی به زودی در دسترس تمام کاربران هر دو دلتفرم آی او اس و اندروید قرار خواهد گرفت.

آموزش پاک کردن تاریخچه چت واتساپ مرحله دوم - چیکاو

  • واتساپ در حال آزمایش سرعت های چندگانه برای پیام های صوتی است

چند ماه پیش، واتساپ ویژگی سرعت متغیر پیام‌های صوتی را نیز منتشر کرد. اکنون، این برنامه در حال توسعه قرار دارد و همان عملکرد برای سایر پیام‌های صوتی را نیز اجرا می‌کند. در حال حاضر، این پیام‌های صوتی هنوز باید با سرعت منظم گوش داده شوند. WABetaInfo تأیید کرد که واتساپ در حال توسعه عملکردهای پخش با سرعت متغیر صوتی مرتبط است. این شرکت در تلاش است تا توانایی اجرای سرعت‌های مختلف پخش برای همه پیام‌های صوتی را بهبود بخشد.

در حال حاضر، هنگامی که یک پیام صوتی را فوروارد (forward ) می‌کنید، افزایش سرعت پخش صدا غیرممکن است. دلیل آن این است که دکمه سرعت پخش در دسترس قرار ندارد. با این حال، به نظر می‌رسد که این شرکت در آینده این ویژگی را نیز اضافه خواهد کرد.

آموزش پاک کردن تاریخچه چت واتساپ مرحله سوم - چیکاو

WABetaInfo ادعا می‌کند که این ویژگی «در نسخه آزمایشی اخیر این پیام رسان محبوب برای پلتفرم گوشی‌های اپل که از آی او اس بهره می‌برد، به زودی در دسترس قرار می‌گیرد اما در حال حاضر هنوز در حال توسعه است»، به عبارت دیگر معنی هنوز هیچ نسخه بتا عمومی یا آزمایشی آن منتشر نشده و در دسترس کاربران قرار ندارد. در حال حاضر پیام‌های صوتی واتساپ فقط می‌توانند سرعت پخش ۲ برابر را نمایش دهند.

با این حال، پس از آن قطعاً سرعت پخش را ۱.۵ برابر افزایش می‌دهد. این ویژگی برای کاربرانی که حوصله گوش دادن به پیام‌های صوتی طولانی را ندارند بسیار مفید خواهد بود تا هم سریعتر پیام را گوش دهند و هم سرعتی را در اختیار داشته باشند که متوجه سخنان گوینده بشنوند. در حالی که استفاده از سرعت دو برابر شاید به اندازه زیادی سریع باشد و شنونده متوجه سخنانی که با چنین سرعت بالایی پخش می‌شوند نشود.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.