نکات مهم امتحان آیین نامه رانندگی

نمی دانم شما هم جز آن دسته افرادی هستید که همیشه پیش خود تصور می کنید قبول شدن در آزمون آیین نامه در همان بار اول کاری غیر ممکن و سخت است؟ بدون شک قبولی در آزمون آیین نامه این روزها برای خیلی از هنرجویان به یک کابوس تبدیل شده و فکر می‌کنند برای کسب نمره بالا و قبولی حتماً باید تمام کتاب آیین نامه را صفحه به صفحه و به طور کامل بخوانند؛ مخصوصاً از وقتی که بخشی به نام فنی خودرو به کتاب آیین نامه اضافه شده است و اکثر افراد از جمله بیشتر خانم ها هیچ آشنایی قبلی با این قسمت ندارند و معمولاً در زمان آزمون آیین نامه فنی نمی توانند با موفقیت آن را پاسخ دهند؛ در صورتی که همین افراد با صرف کمی وقت، حداقل کمتر از نصف روز و بدون حتی خواندن یک صفحه از کتاب آیین نامه قادرند در همان بار اول آزمون آیین نامه را سربلندی پشت سر بگذارند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

متأسفانه امتحان رانندگی، برای علاقه مندان به گرفتن گواهی نامه تبدیل به یکی از آزمون های مهم و سخت شده است. امتحان رانندگی را می توان شامل دو قسمت دانست: آزمون عملی (شهری) و آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی (امتحان کتبی و چهار گزینه ای).

اگر فردی بخواهد در امتحان شهری رانندگی قبول شود باید حتماً میزان مهارت خود را بالا برده و به نکات آزمون عملی رانندگی توجه زیادی کند. در این امتحان حرف اول را تمرین و مهارت می زند. اما در امتحان آیین نامه توجه به نکات ریز و کلیدی می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. در این آزمون بهتر است به جای خواندن کل کتاب با مراجعه به سایت های معتبر و توصیه شده توسط دیگران سؤالات چهار گزینه ای را تهیه کرده و با دقت به آن ها جواب دهید. در امتحان آیین نامه توجه به نکات ریز و کلیدی می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند تا بتوانید تک‌تک نکات را در ذهن خود به خاطر بسپارید.

بهتر است در روز امتحان به دنبال نکات مهم و کلیدی نباشد زیرا مهم‌ترین عاملی که باعث قبولی شما در آزمون شود؛ نحوهٔ یادگیری شما در یک هفته قبل از آزمون است. ما در این مطلب می خواهیم به شما نکات مهمی در مورد آزمون آیین نامه رانندگی یاد آوری کنیم تا ان الله بتوانید با موفقیت این مرحله حساس را هم پشت سر بگذارید.

در حقیقت قصد داریم نکاتی را که باید برای یک هفته قبل از آزمون آیین نامه در نظر داشته باشید را با هم مرور کنیم را معرفی کنیم تا به شکل کاملاً اصولی یاد بگیرید چطور می شود سؤالات امتحان آیین نامه را به راحتی پاسخ درست داد. همین طور در پایان بهترین و ساده ترین روش قبولی ۱۰۰ درصد در آزمون را به شما معرفی خواهیم کرد.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نکات مهم و کلیدی یادگیری و قبولی در امتحان آیین نامه را بررسی کنیم.

نکات طلایی برای یادگیری و قبولی در امتحان آیین نامه

هرگز سعی نکنید کتاب آیین نامه را حفظ کنید.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که اکثر هنرجویان انجام می دهند این است که برای درک بهتر و یادگیری کتاب آیین نامه تمام وقت خود را صرف حفظ کردن مطالب کتاب می کنند. بدون شک حفظ کردن یک کتاب با این حجم و حدود ۲۲۰ صفحه کار سخت و زمان بری خواهد بود. همین طور که شما خیلی زود بسیاری از مطالب آن را می توانید در ذهن خود جای دهید به همان سرعت هم از ذهنتان پاک می شود.

بهترین راهی که ما می توانیم به شما توصیه کنیم یادگیری و مطالعه مطالب کتاب به صورت روزنامه وار است. در روش خواندن روزنامه وار بدون هیچ مشکلی و کاملاً راحت مطالب در ذهن شما ثبت و ذخیره خواهد شد. البته این را هم برایتان باید یاد آور شویم که این کار به شرطی موفق آمیز است که چند بار و در چند روز متمادی تکرار شود. برای مثال بهتر است یک هفته قبل از امتحان آیین نامه خود را مقید کنید که هر روز یک بار کامل کتاب را روزنامه وار مطالعه کنید.

مرور نمونه سؤالات آیین نامه اکیداً به همه توصیه می شود.

یکی از روش های کارآمد و کاملاً امتحان شده برای یادگیری کتاب آیین نامه و قبولی مرور نمونه سؤالات آیین نامه می باشد. البته مرور کردن نمونه سؤالات هنگامی مؤثر است که شما حداقل یک دور کتاب آیین نامه را مطالعه کرده باشید. برای موفقیت خواندن نمونه سؤالات در آزمون کافی نیست.

اشتباهی بزرگی که خیلی از هنرجویان در روز قبل از امتحان انجام می دهند این است که یک روز یا همان روز امتحان آیین نامه تنها نمونه سؤالات را مرور می کنند و فکر می کنند با این کار حتماً موفق می شوند. همین علت باعث می شود که نتواند نمره قبولی را کسب کرده و در آزمون آیین نامه مردود می شوند. بهترین و اصولی ترین راهی که می تواند ۱۰۰ قبولی برای شما به همراه داشته باشد حالت یادگیری است که بعد از این که کتاب را روزنامه وار مطالعه کردید، حدود ۲۰ دقیقه هم برای زدن تست های آن و مرور نمونه سؤالات آیین نامه وقت بگذارید.

کتاب آیین نامه را به دیگران آموزش دهید

از بهترین روش های یادگیری آموزش دادن است. یعنی مطالبی که یاد گرفتید را به دوست یا هم کلاسی خود یاد دهید. با این کار شما مطالب را برای یک یا چند نفر به طور دقیق توضیح می دهید و این باعث می شود تا برای سال ها این مرور در ذهن شما ثبت و ذخیره شود. زمانی که در سر جلسه امتحان حاضر می شوید دیگر به هیچ وجه نگران فراموش شدن پاسخ ها نباشید.

شاید با خود بگویید الان که کسی را ندارم که به او یاد بدهم باید چه کاری انجام دهم؟ حتماً که نباید شخصی در کنار تان حضور داشته باشد تا آموزش دهید. شما حتی در یک اتاق خالی می توانید بایستید و مطالب را برای یک شخص فرضی با صدای بلند بازگو کنید. بهترین زمان یک روز قبل از آزمون و به مدت چند بار است تا در زمان حضور در جلسه امتحان آیین نامه هرگز مطالب را فراموش نکنید.

اگر برایتان امکان دارد کتاب آیین نامه را به شکل تصویری یاد بگیرید

امروزه یکی از مؤثرترین و بهترین روش های یادگیری که در همه جای دنیا هم مرسوم شده، یادگیری به شکل تصویری و ویدیویی است. اگر بتوانید کتاب آیین نامه را به شکل ویدیویی آموزش ببینید دیگر خیالتان راحت می شود که در آزمون آیین نامه حتماً قبولی شما ۱۰۰ درصد خواهید بود.

یکی از معایبی که در زمان یادگیری به روش خواندن کتاب می توان آن را بیان کرد این است که مطالب به سختی وارد حافظه بلند مدت شخص می شود. در این شیوه بسیاری از موضوعات در حافظه کوتاه مدت ذخیره و همین موضوع باعث می شود تا خیلی زود بخش اعظم آن فراموش شوند. پس یکی از دلایل مردودی بیشتر هنرجویان در امتحان آیین نامه رانندگی را می توان همین شیوه نادرست مطالعه نام برد.

نتیجه گیری

به خاطر داشته باشید که همیشه و در هر حال چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد و نباید این طور تصور کنید که همه چیز را با خواندن کتاب و دادن یک امتحان درباره رانندگی یاد گرفته اید و دیگر هیچ احتیاجی به مرور یا تمرین کردن ندارید. رانندگی درست است که در نظر ساده و راحت است ولی برای خود دارای پیچیدگی های زیادی است که باید حتماً مورد دقت و توجه قرار گیرند.

سایت درایوینگ

درایوینگ – مرجع سوالات آیین نامه اصلی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.