سامسونگ قصد دارد سنسور دوربین 576 مگاپیکسلی خود را در چهار سال آینده عرضه کند

سامسونگ اولین شرکتی در جهان بود که یک دوربین گوشی هوشمند با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی عرضه کرد. در ادامه توسعه‌ی حسگرها، غول کره جنوبی هفته گذشته از اولین سنسور دوربین تلفن هوشمند ۲۰۰ مگاپیکسلی جهان در قالب سامسونگ ISOCELL HP1 رونمایی کرد. در حال حاضر، این شرکت روی سنسور بلندپروازانه دیگری برای تلفن‌های هوشمند کار می‌کند، یک حسگر۶۰۰ مگاپیکسلی غول آسا که این شرکت سال گذشته خبر آن را فاش کرده بود. با این حال، این سنسور با مگاپیکسل بالا به این زودی راه اندازی نمی‌شود. همراه چیکاو باشید.

در جریان ارائه در اجلاس SEMI اروپا، هاچانگ لی (Haechang Lee)، مدیر ارشد بخش سنسور خودرو در سامسونگ الکترونیکس نشان داد که غول کره جنوبی قصد دارد سنسور دوربین ۵۷۶ مگاپیکسلی خود را در سال ۲۰۲۵ راه اندازی کند. تصویر توسط Image Sensors World مشاهده شد.

همچنین، به نظر می‌رسد که سنسور دوربین ۵۷۶ مگاپیکسل برای گوشی‌های هوشمند توسعه نیافته است، بلکه این شرکت در حال توسعه آن برای خودروها است. همچنین می‌تواند در هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات پزشکی نیز استفاده شود، اما به نظر نمی‌رسد که مورد استفاده آن به عنوان دوربین گوشی‌های هوشمند در اولویت باشد.

سال گذشته، هنگامی که سامسونگ تأیید کرد که روی سنسور دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی کار می‌کند، یونگین پارک (Yongin Park)، معاون اجرایی بخش سنسور کسب و کار سامسونگ، از بلندپروازی این شرکت برای فراتر رفتن از ۵۰۰ مگاپیکسل که معادل چشم انسان است، صحبت کرد.

سنسور دوربین 576 مگاپیکسلی - چیکاو

چند ماه پیش، فاش شد که سامسونگ در حال توسعه یک سنسور دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی است که دارای پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتر است و بزرگی آن .۰.۵۷/۱ اینچ است. در آن زمان گزارش شد که دوربین برآمدگی ۲۲ میلی متری ایجاد می‌کند.

این شرکت کره جنوبی همچنین دسته‌های استفاده از سنسورهای دوربین خود را از تلفن‌های هوشمند گسترش می‌دهد. در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای ارائه سنسورهای دوربین برای چندین دسته، از جمله وسایل نقلیه خودران (AV)، هواپیماهای بدون سرنشین، و IoT (اینترنت اشیا) است.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.