نکات طلایی در انتخاب موکت مناسب!

انواع موکت

موکت ها یکی از رایج ترین و محبوب ترین کفپوش ها در سرتاسر دنیا محسوب می شوند. دلایل زیادی می توان برای این محبوبیت ذکر کرد، از نرم بودن و ایمن بودن این کفپوش گرفته تا قیمت مناسب آن در مقایسه با سایر کفپوش ها. آن چه مهم و مشخص است این است که استفاده از موکت در طی سال ها نه تنها کاهش نیافته است، بلکه با پیشرفت تکنولوژی و ارائه نمونه های جدید، کاربری های جدیدی نیز برای آن تعریف شده است. شاید در گذشته موکت ها را بیشتر در خانه ها و اتاق خواب ها می دیدیم اما امروزه استفاده از موکت اداری نیز روند رو به رشد داشته و مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. در این مطلب نگاهی کلی به انواع موکت و ویژگی ها و کاربری های هر کدام خواهیم داشت.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

موکت رولی

رایج ترین نوع موکت در گذشته موکت های رول به شمار می آمدند. این موکت ها دارای لایه زیرین نرم و نمدی هستند و بسیار مناسب کاربری خانگی و هتلی هستند چرا که این نرمی به ویژه در فضای خانه، یک امتیاز محسوب می شود. قیمت موکت رولی در مقایسه با قیمت کفپوش رولی ارزان تر است و یکی از دلایل محبوبیت این نوع موکت است. موکت های رولی در دو نوع تافتینگ و نمدی تولید می شوند. موکت های تافتینگ موکت هایی با الیاف بافته شده هستند در حالیکه در موکت های نمدی، الیاف به لایه زیرین بافته نمی شوند بلکه به صورت رشته الیاف در هم تنیده و کوبیده می شوند تا سطحی یک دست حاصل شود.

به طور کلی موکت های رول را می توان با این تعاریف شناخت:

  • دارای لایه زیرین نرم و نمدی
  • قیمت مناسب تر در مقایسه با قیمت کفپوش رولی
  • مناسب برای کاربری خانگی و هتلی
  • نصب آسان
  • تنوع تولید کننده ایرانی و خارجی
  • تنوع خوب در طراحی و رنگبندی

موکت تایل

موکت تایل ها حاصل به کار گیری تکنولوژی های روز و استفاده از نیروهای متخصص در تحقیقات است. موکت تایل ها لایه زیرین ضخیم تر و مستحکم تری دارند و به همین دلیل فرم و شکل آن ها پس از گذشت سال ها نیز تغییر نمی کند و ثابت می ماند. الیافت در موکت تایل به صورت لوپ به هم بافته می شوند که باعث می شود در برابر ضربه و حجم تردد بالا مقاومت بیشتری داشته باشند و فرم اولیه خود را از دست ندهند. قیمت موکت تایل در مقایسه با موکت رول گران تر است و در واقع این موکت، به عنوان کفپوش لوکس استفاده می شود. رایج ترین کاربری موکت تایل، کاربری اداری، نمایشگاهی و هتلی است. در کل هر کجا که حجم تردد بالا باشد، موکت تایل می تواند به عنوان یک گزینه خوب و قابل قبول مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از این موکت در فضاهای پرتردد باعث کاهش آلودگی صوتی خواهد شد.

به طور کلی موکت تایل ها را با این تعارف می توان شناخت:

  • دارای لایه زیرین مستحکم
  • طول عمر بالا
  • نصب سریع و آسان
  • بالاتر بودن قیمت موکت تایل در مقایسه با موکت رول
  • تنوع طرح و رنگ بالا
  • بافت الیاف به صورت لوپ
  • مناسب برای کاربری اداری، هتلی و نمایشگاه

کاربری های موکت

  • موکت مسکونی

استفاده از موکت برای اولین بار در فضای مسکونی باب شد و همچنان کاربری خانگی یکی از پر طرفدارترین کاربری های موکت است. موکت های قابل استفاده در فضای مسکونی نرم، لطیف، دارای الیاف پرز بلند یا پرز کوتاه  هستند و عموما به صورت کات بافته می شوند.

  • موکت اتاق کودک

موکت اتاق کودک زیرشاخه ای از موکت مسکونی محسوب می شود اما آن چنان مهم است که باید به آن توجه ویژه داشت. این موکت ها باید متناسب با نیاز کودکان تهیه شده باشند، به عنوان مثال دارا بودن استاندارد آسم و آلرژی در این موکت ها مهم است. همچنین نیاز است که این موکت ها از الیافی تهیه شوند که به راحتی شسته و تمیز می شوند و پاک کردن انواع لکه از روی آن آسان است.

  • موکت اداری

این روزها استفاده از موکت تایل ها به عنوان کفپوش اداری رواج بیشتری پیدا کرده است. استفاده از موکت تایل در فضای اداری باعث حذف آلودگی صوتی می شود و به آرامش بیشتر مراجعین و کارکنان کمک می کند. هر چند قیمت موکت تایل بالاست اما مدیران موفق آن را یک سرمایه گذاری می دانند نه یک هزینه.

  • موکت هتلی

هتلداران از طرفداران پر و پا قرص موکت ها هستند. استفاده از موکت ها به عنوان عایق صدا در راهروها و لابی هتل بسیار رایج است و از طرف دیگر قرار گرفتن موکت در اتاق مسافران، به آن ها حس خوب بودن در خانه را منتقل می کند. موکت ها نرم اما مقاوم هستند و کفپوشی ایده آل برای هتل محسوب می شوند.

  • موکت نمایشگاه

اصولا در هر فضای پرترددی که بخواهیم صدای محیط را حذف کنیم، بی شک اولین گزینه ما به عنوان کفپوش، موکت خواهد بود. به این لیست می توان سالن سینما، گالری ها، سالن کنفرانس و کتابخانه ها را نیز اضافه کرد. فضاهای پرتردد اما ساکت و آرام!

امروزه در بازار ایران تنوع بسیار خوبی از تولیدکنندگان داخلی و خارجی موکت وجود دارد. همچنین قیمت های متنوع و طرح های زیبای زیادی را در بازار خواهیم دید. شاید این فراوانی به نوعی گیج کننده باشد و تصمیم گیری را برای ما سخت تر کند اما خبر خوب این که کفپوشان در کنار شما خواهد بود. می توانید به راحتی با مراجعه به وب سایت کفپوشان قسمت راهنمای خرید موکت، برترین و کامل ترین کاتالوگ های موکت را ورق بزنید، از معتبرترین تولیدکنندگان داخلی و حارجی خرید کنید و به سرعت خرید خود را در محل پروژه تحویل بگیرید. همچنین تیم کارشناسی کفپوشان به صورت نامحدود و رایگان به شما مشاوره خواهد داد تا مطمئن باشید که بهترین انتخاب را خواهید داشت و مناسب ترین گزینه را خریداری خواهید کرد. اما مسئولیت تیم کفپوشان در همین جا تمام نخواهد شد. ما در هر گام با شماییم و می توانید یک نصب سریع و تمیز را با تیم ما تجربه کنید. کفپوشان در سراسر ایران خدمات ارسال کالا و نصب را انجام می دهد پس با خیال راحت کار را به کاردان بسپارید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.