سامسونگ گلکسی ای ۵۲ اس ۵جی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۷۸جی و شارژر 25 واتی رونمایی شد

سامسونگ گلکسی ای ۵۲ مجهز به ۵جی (A52 5G) یک گوشی خوب است، اما در بررسی‌ها به این نکته اشاره کردیم که تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۵۰جی (Snapdragon 750G) از نظر قیمت کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد و سرعت شارژر 15 واتی نیز برای یک گوشی امروزی نیز خبر جالبی نیست. 

خوب، اکنون در اینجا یک نسخه «اس» (s) از  این تلفن هوشمند را سامسونگ برای رفع هر دو مورد ارائه داده است. گوشی هوشمند گلکسی ای ۵۲ مجهز به ۵جی جدید با تراشه‌ اسنپدراگون ۷۷۸جی کوالکام همراه می‌شود، که پردازنده‌ای ۶ نانومتری است و در شرکت تراشه‌ساز TSMC تایوانی تولید شده است. همراه چیکاو باشید.

 این پردازنده دارای چهار هسته Kryo 670 (بر اساس Cortex-A78)، با پردازنده گرافیکی آخرین مدل آدرنو 642L و مودم 5G X53 (تا سرعت ۳.۳ گیگابایت بر ثانیه) جفت شده است. این یک گام بالاتر از دو هسته مشتق شده از A77 و تراشه‌ی گرافیکی آدرنو 619 در پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۵۰جی است که جایگزین می‌شود (ناگفته نماند که یکی از آنها در فرآیند 8 نانومتری قدیمی‌تر در بخش تولید تراشه‌ی سامسونگ ساخته شده است).

A52 5G - چیکاو

پردازنده‌ی جدید با ارتقاء حافظه همراه نیست، اما با این وجود از انعطاف پذیری مناسبی برخوردار خواهد بود. این گوشی هوشمند با پیکربندی پایه دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شود منتها، شما می‌توانید نسخه‌ی ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی یا ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی را نیز در دسترس داشته باشید. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که در صورتی که بعداً متوجه شدید که باز هم به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از کارت حافظه‌ی میکرو‌اس‌دی استفاده کنید که این گوشی از آن پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی ای ۵۲ مجهز به ۵جی - چیکاو

دومین ارتقاء بزرگ که توسط گلکسی ای ۵۲ مجهز به ۵جی نسبت به مدل اصلی ایجاد شده است، شارژر سریع 25 واتی است. از نظر فنی، A52 5G همچنین از شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند، اما تنها با یک آداپتور 15 واتی به بازار عرضه می‌شود اما در مورد نسخه‌ی «اس» این گوشی هوشمند، این طور نیست بلکه درست مانند A72 5G همراه با دستگاه شارژر ۲۵ واتی عرضه می‌شود.

ظرفیت باتری همچون مدل اصلی 4500 میلی آمپر ساعت است که سامسونگ ادعا می‌کند برای دو روز استفاده کافی است. مدل غیر «اس» در آزمایش ما دارای رتبه‌ی عالی ۱۱۱ ساعت استقامت بود، اما با توجه به عملکرد این مدل جدید که به جای تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۵۰ جی از اسنپدراگون ۷۷۸جی استفاده شده، تردیدهایی وجود دارد که بتواند برای استفاده‌ی دو روز کفایت کند.

گوشی گلکسی ای ۵۲ مجهز به ۵جی سامسونگ - چیکاو

این به این دلیل است که مشخصات صفحه نمایش هر دو گوشی یکسان است که از یک پنل سوپر آمولد ۶.۵ اینچی با نرخ تازه سازی 120 هرتز و رزولوشن 1080P بهره می‌برد و مانند مدل قبلی حسگر اثر انگشت به همراه یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با لنز f/2.2 با فوکوس ثابت تعبیه شده است (متأسفانه این یکی از ویژگی‌های نه چندان عالی A52 5G بود).

حسگرهای ماژول دوربین پنل عقب نیز بدون تغییر باقی می‌ماند که از سنسور اصلی 64 مگاپیکسل (لنز f/1.8 با OIS)، یک سنسور 12 مگاپیکسل فوق عریض (f/2.2 FF)، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسل و سنسور تشخیص عمق تصویر 5 مگاپیکسل بهره می‌برد. با این وجود، هیچ دوربین تله مانند A72 5G در اینجا وجود ندارد، حال چگونه می‌تواند نسبت به مدل اصلی شاررژ دهی بیشتری داشته باشد؟

به هر حال، این تلفن دارای درجه IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است (می‌توان آن را در عمق 1 متری آب شیرین به مدت 30 دقیقه غوطه ور کرد).

در بریتانیا گوشی گلکسی ای ۵۲ مجهز به ۵جی سامسونگ از 3 سپتامبر (۱۲ شهریور) برای فروش در دسترس قرار می‌گیرد اما برای پیش خرید از ۲۴ آگوست (۲ شهریور) امکان‌پذیر می‌گردد. قیمت پایه‌ی این گوشی هوشمند با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی از ۴۱۰ پوندشروع می‌شود که نسبت به مدل پیشین یعنی ای ۵۲ دارای ۵جی (A52 5G) فقط ۱۰ پوند بیشتر است.

این گوشی در چهار رنگ بسیار جذاب مشکی (Awesome Black)، سفید (Awesome White)، بنفش (Awesome Violet) و سبز تیره (Awesome Mint) عرضه می‌شود.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.