بازار کار تعمیرات ایسیو

اگر شما هم علاقمند به تعمیرات خودرو هستید ، یکی از حوزه های جذاب و پردرآمد ، حرفه تعمیرات ایسیو خودرو ( یا همان کامپیوتر خودرو ) می باشد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

این حرفه به دلیل نیاز به کسب آموزش تخصصی و گذراندن دوره آموزش تعمیرات ایسیو ، حوزه ایست که نمیتوان مانند مشاغل دیگر تعمیراتی نظیر صافکاری ، نقاشی یا مکانیکی خودرو ، به صورت تجربی اقدام به یادگیری نمود.

اما گذشته از این مسائل ابتدا باید بدانیم ایسیو چیست ؟

 

ایسیو یا کامپیوتر خودرو چیست ؟

در دهه های قبلی خودروها مجهز به کاربراتور بودند و عملیات ترکیب اکسیژن با سوخت و ورود آن به محفظه احتراق بصورت غیر هوشمند و مکانیکی صورت می گرفت .

استفاده از کاربراتور مزیتهایی داشت ولی معایب آن از مزیت هایش پیشی گرفت . عملکرد بد موتور ، نیاز به استفاده از ساسات ، مصرف سوخت بالا ، آلوده کرده محیط زیست و … سبب شد تا مهندسین خودرو به فکر جایگزین مناسبی برای کاربراتور باشند.

نتیجه تلاش مهندسین ارائه خودروهای انژکتوری مجهز به یک مغز هوشمند دستور دهنده تحت عنوان ECU یا واحد کامپیوتر مرکزی موتور ( کامپیوتر خودرو ) گردید.

ایسیو تقریبا تمامی سنسورها و عملگرهای خودرو را زیر نظر داشته و به همین دلیل عیب یابی خودروهای انژکتوری بسیار راحت تر از خودروهای کاربراتوری شد.

از طرفی مشکل اصلی خودروهای کاربراتوری که مصرف سوخت بالا ، آلودگی هوا و … بود را نیز تا حد چشم گیری کاهش داد.

پس به طور خلاصه ایسیو یک برد الکترونیکی شامل قطعاتی نظیر آی سی ، خازن ، کریستال ، ترانزیستور و … بوده و تمامی سنسورها و عملگرهای و یونیت های خودرو را تحت فرمان خود دارد.

 

چرا نیاز به تعمیرکار ایسیو است ؟

خرابی های متعدد سخت افزاری و نرم افزاری ایسیو خودروهای داخلی و چینی و همچنین گران بودن خرید ایسیو آکبند و به صرفه بودن تعمیرات آن نسبت به تهیه ایسیو ، از جمله دلایلی است که وجود تعمیرکار ایسیو لازم می گردد.

 

بازارکار تعمیرات ایسیو در ایران

دو شرکت خودرو سازی ایران خودرو و سایپا تقریبا 80 درصد حجم خودروهای کشور را تولید می کنند و جالب است بدانید که خرابی های ایسیو خصوصا در چندسال اخیر ( به دلیل تحریم ها و استفاده از ایسیو تولید داخل ) به قدری بالاست که در مواردی حتی خودروی صفر کیلومتر نیز دچار ایراداتی در ایسیو می باشد.

 

به این ترتیب میتوان گفت در صورت دیدن دوره آموزش تعمیرات ایسیو ، پشتکار و کسب تجربه میتوانید به درآمدی حداقل 5 میلیون تومانی ( در بدترین حالت ممکن ) دست یابید.

 

وسائل مورد نیاز تعمیرکار ایسیو

دستگاه هایی چون پروگرامر ، تستر ایسیو و هیتر هویه ، سه وسیله ضروری تعمیرکار ایسیو می باشد.

در کنار اینها ، دستگاه دیاگ و تستر سیم کشی خودرو نیز بسیار کار آمد است و در صورت داشتن در فرآیند تعمیرات بسیار کمک کننده شما می باشد.

پنس ، پیچ گوشتی ، اهم متر و … از دیگر وسائل مورد نیاز تعمیرکار ایسیو می باشد.

 

برای ورود به بازار تعمیرات ایسیو چه کنیم ؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد ، برای تخصص در این حوزه نیاز به شرکت در کلاسهای تخصصی می باشد.

مجموعه پارسیان صنعت خودرو با بیش از 17 سال فعالیت ( از سال 1382 ) دوره های تعمیرات ایسیو خودرو را با اساتید برتر کشوری برگزار می کند.

از جمله مزیت های این مجموعه نسبت به دیگر آموزشگاه ها :

  1. ما تعمیرات تخصصی ایسیو را در مجموعه خود انجام می دهیم.
  2. بر خلاف بسیاری از آموزشگاه ها ، تمرکز ما فقط بر روی آموزش ایسیو و برق خودرو مرتبط با ایسیو می باشد و دوره های بی ربط را در آموزشگاه خود برگزار نمی کنیم. ( تخصص در حوزه ایسیو )
  3. آپدیت و شرکت مجدد در دوره رایگان می باشد.
  4. هنرجو پس از گذراندن دوره رها نشده و به صورت تلفنی و تلگرامی پشتیبانی می شود.
  5. مدرکی که برای هنرجو صادر می شود بین المللی و قابل ترجمه می باشد.

 

 

همچنین در صورت شرکت در کلاسهای آموزش تعمیرات ECU پارسیان صنعت خودرو ، دوره آموزش ریمپ برای شما 40% تخفیف را به همراه دارد.

 

جهت اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره تخصصی و رایگان کافیست با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :

 

تلفن : 0216363082 – 02166362182

همراه : 09101463584 – 09013133031

آدرس : میدان پونک – جنب بانک سینا – ک گلزار سوم – پ 7

سایت : PSKECU.COM

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.