چمن مصنوعی بین سنگی، ایده ای نوین برای زیباسازی حیاط

اهمیت وجود فضاهای سبز در آپارتمان نشینی های این روزها، سبب شده تا محصولاتی مانند چمن مصنوعی، بیش از پیش مورد استقبال مردم و به خصوص پیمانکاران ساختمانی قرار گیرد. چمن مصنوعی یک بستر پلیمری جامد است که الیاف سنتزی، مانند فرش بر روی آن بافته می شوند. ایده ها و طرح های بسیار جذابی برای استفاده از این محصول وجود دارد که یکی از محبوب ترین آنها استفاده از چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک است. این سبک از اجرا در انواع محوطه ها مانند روف و حیاط قابل اجراست، اما بیشترین استفاده از آن در زیباسازی حیاط است. می توان گفت یکی از زیباترین طرح های اجرای چمن مصنوعی، استفاده از چمن مصنوعی بین سنگی است. نصب چمن مصنوعی به این سبک نیازمند داشتن اطلاعاتی است که در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

چه نوع سنگی برای نصب چمن مصنوعی مناسب است؟

نصب چمن مصنوعی، مابین شیارهای هر نوع سنگی قابل اجراست. نکته قابل توجه در هنگام اجرای نصب بین سنگی، زیرسازی مناسب است. که در بخش نحوه نصب به توضیح دقیق آن خواهیم پرداخت.

اما آنچه که در هنگام انتخاب سنگ مهم است، توجه به عمق مناسب شیارهاست. بهتر است ارتفاع سنگ ها قدری کمتر از ارتفاع الیاف چمن مصنوعی باشد تا چمن از عمق شیارها کمی بیرون زدگی داشته باشد.  در مورد پهنای شیارها هم باید گفت که هر چه پهنای شیار بیشتر باشد، اجرت نصب آن کمتر خواهد بود.

 

چه نوع چمن مصنوعی برای استفاده در نصب بین سنگی مناسب است؟

برای انتخاب چمن مصنوعی مناسب برای حیاط، ابتدا لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید. برای مثال اگر محیط شما پر تردد است، بهتر است از چمن های مصنوعی دکوراتیو از نوع متراکم تر و باکیفیت تر استفاده کنید. توجه به جنس و نوع نخ و همچنین کیفیت مواد اولیه نیز از نکاتی است که هنگام خرید چمن مصنوعی اهمیت دارد.

از نظر زیبایی ظاهری، هرچه ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بیشتر و بیرون زدگی از شیارها بیشتر باشد، طبیعتاً زیبایی بیشتری خواهد داشت؛ اما استهلاک چمن مصنوعی نیز بیشتر خواهد بود. به طور معمول، اختلاف ارتفاع سنگ و چمن مصنوعی حدود یک سانتی متر باید باشد. چمن های مصنوعی تزئینی  بهترین مدل ها برای نصب بین سنگی می باشند. بهترین ارتفاع برای این نوع اجرا، چمن های مصنوعی با ارتفاع الیاف 25 میلیمتر هستند، اما اگر عمق شیار سنگ ها بیش از 2 سانتی متر است، از چمن های با ارتفاع بالاتر استفاده کنید.

نحوه نصب چمن مصنوعی بین سنگی چگونه است؟

نصب چمن مصنوعی بین سنگی در مقایسه با چمن مصنوعی معمولی سخت تر است، برای اجرای این سبک از نصب، ابتدا لازم است زیرسازی های مناسب انجام شود. زیرسازی به معنی ایجاد سطحی صاف و یکدست برای نصب چمن مصنوعی است که به دو صورت سخت و غیر سخت انجام می شود. در روش زیرسازی سخت، با استفاده از بتن و یا سیمان، سطحی صاف مطابق با شیب زمین، ایجاد می شود. زیرسازی به روش غیر سخت، کمی دشوارتر و تخصصی تر است و باید توسط نیروی حرفه ای انجام شود. این روش زیرسازی برای سطوح خاکی است که ابتدا خاک را با استفاده از آب نرم نموده و سپس فشرده می کنند. پس از آن یک یا دو لایه شن نخودی روی آن ریخته و دو مرتبه خاک را فشرده خواهند کرد.

پس از انجام زیرسازی ها نوبت به نصب چمن مصنوعی می رسد. برای این منظور، ابتدا لازم است، نوارهای چمن مصنو عی را با دقت برش دهید. سپس اگر زیرسازی شما از نوع زیرسازی سخت است، با استفاده از چسب دوجزئی و چسب تک جزئی نوارها را مابین شیارها بچسبانید. در مقابل، اگر زیرسازی شما از نوع زیرسازی غیرسخت بود، چمن مصنوعی را با استفاده از میخ در شیارها فیکس کنید.

ایده های جذاب در استفاده از چمن مصنوعی بین سنگی

استفاده از چمن مصنوعی بین سنگی برای انواع محوطه ها مانند پیاده رو، حیاط، روف گاردن مناسب است. تصویر زیر چند نمونه از طرح ها و ایده های نصب چمن مصنوعی بین سنگی در حیاط را نمایش می دهد. شما می توانید بسته به نوع محیط خود، انواع مختلف ایده ها را اجرا کنید.

قیمت چمن مصنوعی بین سنگی

چمن مصنوعی بین سنگی نیز همانند تمامی انواع دیگر چمن، با توجه به کیفیت و کمیت مواد اولیه مصرفی قیمت گذاری می شود. عواملی که بر روی قیمت چمن مصنوعی اثرگذار هستند شامل ارتفاع الیاف، تراکم بافت، جنس نخ مورد استفاده و کیفیت آن است. به این صورت، هر چه ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بیشتر باشد مواد اولیه مورد نیاز بیشتر مصرف شده و طبیعتاً قیمت چمن مصنوعی بالاتر خواهد رفت. عوامل دیگری که بر روی قیمت چمن مصنوعی اثرگذار هستند مواردی شامل متریال مورد استفاده جهت نصب و اجرت نصب می باشند.

نصب چمن مصنوعی بین سنگی کاری دشوار است و نسبت به نصب سایر طرح ها زحمت بیشتری دارد. برای نصب این طرح لازم است چمن مصنوعی را مطابق با اندازه شیارها برش داده و این کار به دقت بسیار بالایی نیاز دارد. از این رو، هرچه پهنای شیار ها باریک تر باشد، اجرت نصب بیشتر خواهد بود.  مواد مورد استفاده برای نصب بین سنگی شامل چسب دوجزئی است یا تک جزئی است که بسته به اندازه محوطه شما، متفاوت خواهد بود. به صورت کلی هزینه نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزائیک در مقایسه با انواع دیگر، بیشتر است؛ اما باید به این نکته توجه داشت که میزان چمن مصرفی در نصب بین سنگی در مقایسه با نصب یکپارچه چمن، بسیار کمتر خواهد بود و همین امر سبب صرفه جویی در هزینه مصرفی خواهد بود.

خرید چمن مصنوعی بین سنگی

با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق، شما می توانید از بین انواع مختلف چمن مصنوعی دکوراتیو، انتخاب مناسبی داشته باشید. شرکت خانه چمن به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی و با داشتن تنوعی بسیار بالا از چمن های مصنوعی، می تواند در این راه شما را یاری دهد. این شرکت با ارائه خدمات مشاوره رایگان، از صفر تا صد یک خرید مطمئن، همراه شما خواهد بود. شما می توانید برای بازید از محصولات و دریافت اطلاعات تماس شرکت؛ به نشانی اینترنتی https://khanechaman.com/ مراجعه نمائید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.