آینده ای نه چندان دور؛ آیفون های بدون درگاه فیزیکی

با توسعه فناوری ها، داستان آیفون های بدون پورت فیزیکی اصلا به دور از ذهن نیست. از آن جایی که اپل شروع کننده اتفاقات جدید در حوزه موبایل است، به نظر می رسید که به زودی شاهد گوشی های آیفون بدون پورت باشیم.

آیفون بدون پورت

انتظار داریم که تا اواخر سال 2021 میلادی حداقل یک مدل از خانواده آیفون 13 اپل بدون درگاه فیزیکی رونمایی شود. عجیب بنظر نمی رسد که گوشی آینده کمپانی اپل دیگر دارای چنین ویژگی نباشد چرا که اپل از مدتی قبل با شروع به حذف شارژر از جعبه ها نشان داد که هیچ چیزی از این غول فناوری بعید بنظر نمی رسد.

اما چگونه قرار است بازیابی اطلاعات انجام شود؟

در حال حاضر کاربران آیفون قادرند تا با سیم لایتنینگ خود را به سیستم متصل کنند و اطلاعات خود را بازیابی کنند اما کاربران ساعت اپل برای بازیابی اطلاعات بایستی به مراکز خدمات اپل مراجعه کنند که سرویس مورد نظر نیز رایگان نیست.

طبق گزارشی که توسط phonearena منتشر شده است، اپل روشی را اختراع کرده است گه کاربران قادرند تا بدون نیاز به ارسال آیفون به مراکز خدماتی اپل، اطلاعت مربوطه را از آیفون بی سیم خود جا به جا کنند. این قابلیت جدید که بازیابی اینترنتی نام دارد کاربران را قادر خواهد ساخت تا بدون نیاز به درگاه اطلاعات خود را بازیابی کنند. کاربر آیفون دستگاه خود را در حالت بازیابی قرار داده و یک ویژگی بازیابی ر ایجاد میکند. با استفاده از دستور العمل هایی که ظاهر می شود کاربر اطلاعات خود را بازیابی میکند. البته اپل گزینه دیگری را هم دارد که بازیابی اینترنتی به صورت خودکار است. همچنین اپل برای ارسال فایل ها، بلوتوث را نیز در نظر گرفتند.

پورت مخفی

در ساعت اپل پورت مخفی در قسمتی که بند ساعت به آن متصل است وجود دارد. پیش بینی می شود که اپل برای گوشی های بدون درگاه نیز در پشت شیار سیم کارت تعبیه کند که در موارد ضروری از آن استفاده شود. گزارش ها حاکی از آن است که اپل این روش را تست کرده است و تاکنون سرعت کمی در انتقال اطلاعات داشته است. باید دید که اپل در تا قبل از رونمایی آیفون 13 چه تصمیمی خواهد گرفت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. Reza می گوید

    آیفون 13 سال 2021 عرضه میشه؟ اخباری درباره آیفون 14 وجود نداره هنوز؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله آیفون 13 در سال 2021 عرضه می شود.
      آیفون 14 با چه ویژگی های جدیدی عرضه می شود؟

  2. رضا می گوید

    چه میکنهههه آیفوننن ?