گوگل رسماً جمینی را با قابلیت شخصیسازی راهاندازی کرد
مدتی پیش، تجزیه و تحلیل کد اپلیکیشن گوگل، از یک مدل جمینی آینده رونمایی کرد که از تاریخچه جستجوی شما برای شخصیسازی خروجی خود استفاده میکرد. و امروز، گوگل این موضوع را رسماً اعلام کرد.
مدل جدید، جمینی با قابلیت شخصیسازی یا به اختصار “شخصیسازی” در منوی کشویی انتخاب مدل در جمینی نامیده میشود.
همانطور که انتظار میرود، برچسب “آزمایشی” به آن زده شده و امروز برای مشترکین جمینی و جمینی ادونس در وب در دسترس است. این قابلیت همچنین به طور “تدریجی” در موبایل منتشر خواهد شد و در “بیش از 45 زبان” در “اکثر کشورهای جهان” در دسترس خواهد بود، اما در منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس و بریتانیا خیر.
اگر این مدل را انتخاب کنید، جمینی با اپلیکیشنها و سرویسهای گوگل شما، با شروع از جستجو، ارتباط برقرار میکند تا پاسخهای آگاهانهتر و متناسب با شما ارائه دهد. در حال حاضر، فقط به تاریخچه جستجوی شما دسترسی دارد، اما “در ماههای آینده” به گوگل فوتوز و یوتیوب نیز متصل خواهد شد.
اگر میخواهید اکنون از آن استفاده کنید، برای هر پرسشی که مطرح میکنید، درخواست شما را تجزیه و تحلیل میکند و تعیین میکند که آیا تاریخچه جستجوی شما “میتواند پاسخ را بهبود بخشد” یا خیر. گوگل تأکید میکند که “شما بر اطلاعات خود کنترل دارید” و میتوانید در هر زمان تاریخچه جستجوی خود را از جمینی جدا کنید.
تاریخچه جستجوی شما برای هر درخواست و پرسشی استفاده نخواهد شد، بلکه فقط زمانی استفاده میشود که “مدلهای استدلال پیشرفته” گوگل تشخیص دهند که واقعاً مفید است.