متا امسال 6 وسیله‌ی پوشیدنی جدید مجهز به هوش مصنوعی معرفی می‌کند

متا (Meta) که شرکت مادرِ فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ است، قصد دارد با جدیت بیشتری روی دنیای متاورس سرمایه‌گذاری کند. به همین دلیل، سال ۲۰۲۵ برای این شرکت سال بسیار مهمی خواهد بود. طبق گفته‌ی اندرو بازورث، مدیر ارشد فناوری متا، این شرکت قصد دارد شش وسیله‌ی پوشیدنی جدید مجهز به هوش مصنوعی را در سال جاری میلادی (۲۰۲۵) به بازار عرضه کند.

بازورث در یادداشتی داخلی که برای کارکنان متا نوشته، سال ۲۰۲۵ را حیاتی‌ترین سال برای آزمایشگاه‌های واقعیت متا (Reality Labs) نامیده است. او تاکید کرده که موفقیت یا شکست متا در پروژه‌ی متاورس، به اتفاقاتی که در این سال می‌افتد، بستگی دارد. او در این یادداشت نوشته است: «این سال احتمالا مشخص می‌کند که آیا این تلاش عظیم به عنوان کار افراد visionary (صاحب vision) شناخته خواهد شد یا به عنوان یک ماجراجویی افسانه‌ایِ شکست‌خورده.»

آزمایشگاه‌های واقعیت متا که مسئول پروژه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی این شرکت است، اخیرا از درآمد بی‌سابقه‌ی ۱.۰۸ میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۴ خبر داده است. با این وجود، این بخش همچنین بزرگترین زیان عملیاتی خود را با رقم ۴.۹۷ میلیارد دلار در همین بازه زمانی ثبت کرده است. به طور کلی، از سال ۲۰۲۰ تا کنون، زیان این بخش به حدود ۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

متا برای افزایش بهره‌وری، اخیرا آزمایشگاه‌های واقعیت را دوباره سازماندهی کرده و مدیران ارشد آن را به بخش رهبری اصلی متا منتقل کرده است.

به گزارش منبع، متن کامل یادداشت بازورث برای کارکنان متا به شرح زیر است:

۲۰۲۵: سال بزرگی

سال آینده مهم‌ترین سال در ۸ سال حضور من در آزمایشگاه‌های واقعیت خواهد بود. ما بهترین مجموعه محصولاتی که تا به حال به بازار عرضه کرده‌ایم را در اختیار داریم و با عرضه‌ی شش وسیله‌ی پوشیدنی مجهز به هوش مصنوعی بیشتر، قصد داریم این مزیت را افزایش دهیم. ما باید فروش، حفظ مشتری و میزان تعامل کاربران را در همه‌ی زمینه‌ها، به ویژه در بخش واقعیت ترکیبی (MR) افزایش دهیم. همچنین، Horizon Worlds روی موبایل باید برای تحقق برنامه‌های بلندمدت ما به موفقیت برسد. اگر سنگینی بار تاریخ را روی شانه‌های خود حس نمی‌کنید، پس به اندازه کافی توجه نمی‌کنید. این سال احتمالا مشخص می‌کند که آیا این تلاش عظیم به عنوان کار افراد visionary شناخته خواهد شد یا به عنوان یک ماجراجویی افسانه‌ایِ شکست‌خورده.

من دوباره کتاب “Insanely Great” (به طرز دیوانه‌واری عالی)، تاریخچه‌ی کامپیوتر مکینتاش نوشته‌ی استیون لوی را می‌خواندم. اگر این کتاب را نخوانده‌اید، باید بگویم که در آن تلاش‌های باورنکردنی افرادی که در تیم‌های ۱ تا ۳ نفره برای ساخت دستگاهی که بیش از هر وسیله‌ی دیگری عصر مصرف‌کننده‌ی محاسبات شخصی را رقم زدند، شرح داده شده است. چیزی که بیشتر از همه برای من جذاب بود، نحوه صحبت افرادی بود که حتی با شرایط بد (مدیریت ضعیف) از این پروژه جدا شدند. آن‌ها با غرور فراوان از کاری که در آنجا انجام داده بودند، صحبت می‌کردند. یک انتظار فرهنگی گسترده، که توسط کسی جز استیو جابز جوان تعیین نشده بود، وجود داشت که کار باید “به طرز دیوانه‌واری عالی” باشد.

روی کاغذ، سال ۲۰۲۴ موفق‌ترین سال ما تا به امروز بود، اما ما جشن نمی‌گیریم، زیرا می‌دانیم که این کافی نیست. ما هنوز تاثیر خاصی در دنیا نگذاشته‌ایم. پاداش کار خوب، فرصتی برای انجام کار بزرگ است.

بزرگی، فرصت ماست. ما در دوران شگفت‌انگیزی از دستاوردهای تکنولوژیکی زندگی می‌کنیم و با سرمایه‌گذاری‌های خود، خود را در مرکز آن قرار داده‌ایم. احتمال زیادی وجود دارد که بیشتر ما هرگز چنین فرصتی را دوباره به دست نیاوریم.

بزرگی یک انتخاب است. افراد زیادی در آستانه‌ی فرصت بوده‌اند، اما نتوانسته‌اند به موفقیت برسند. بیشتر آن‌ها حتی خودشان را به چالش نکشیدند.

شما باید در حال حاضر بهترین کار دوران حرفه‌ای خود را انجام دهید. باید خود را تحت فشار قرار دهید تا در صورت نیاز رشد کنید و نقاط قوت خود را تقویت کنید. وقتی به این زمان نگاه می‌کنید، می‌خواهم احساس کنید که هر کاری که در توان داشتید انجام دادید تا از این فرصت بهترین استفاده را ببرید.

برای انجام کارهای بزرگ، نیازی به تیم‌های بزرگ ندارید. در واقع، این کار را سخت‌تر می‌کند. یکی از روندهایی که در چند سال گذشته مشاهده کرده‌ام این است که تیم‌های کوچک‌تر ما اغلب سریع‌تر پیش می‌روند و نتایج بهتری نسبت به تیم‌های پرهزینه‌تر ما کسب می‌کنند. نه تنها این، بلکه آن‌ها بسیار خوشحال‌ترند! در تیم‌های کوچک، هیچ خطری برای افتادن در عادت‌های بد مانند طراحی توسط کمیته وجود ندارد. شما باید آنقدر روی نتایج متمرکز باشید که حضور در دسته‌ای از اسناد یا جلسات برایتان بسیار خسته‌کننده باشد.

مسیر مشخص است. برای انجام این کار بزرگ، نیازی به ایده‌های جدید ندارید. اکثر افراد در سازمان فقط باید کاری که به آن‌ها سپرده شده را به درستی انجام دهند تا موفق شوند. موضوع، برتری عملیاتی است. موضوع، استادی در صنعتگری است. موضوع، پر کردن محصولات خود با “اهمیت دادن” است. موضوع، غرور در کار خود است.

سخن پایانی من نقل قولی از آرنولد گلاسو است: «موفقیت، نتیجه‌ی احتراق خودبه‌خودی نیست. شما باید خود را آتش بزنید.» ۲۰۲۵، سال آن است. بیایید آتش بگیریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.