هواوی با Maextro S800 دنیای خودروهای برقی را تکان می‌دهد!

هواوی Maextro S800 یک سدان برقی غول‌پیکر است که حتی پیش از عرضه‌ی رسمی خود، دنیای خودروی چین را به هیجان آورده است. S800 که به عنوان یک سرمایه‌گذاری مشترک بین غول فناوری هواوی و خودروساز JAC توسعه یافته، اولین محصول از برند لوکس Maextro است و به وضوح قصد دارد نظم موجود را برهم بزند.

S800 با طول خیره‌کننده‌ی ۵,۴۸۰ میلی‌متر، از اکثر رقبای خود بزرگتر است و عنوان بزرگترین سدان برقی در چین را به خود اختصاص داده است. این خودرو از مرسدس بنز مایباخ کلاس S نیز طولانی‌تر است. ب‌ام‌و i7 تقریباً ۱۰ سانتی‌متر کوتاه‌تر و مرسدس EQS یک کلاس کامل پایین‌تر است.

S800 در دو نسخه‌ی باتری (BEV) و EREV (خودروی الکتریکی با برد افزایش‌یافته) عرضه خواهد شد. نسخه‌ی BEV دارای سه موتور الکتریکی است که در مجموع ۸۵۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. نسخه‌ی EREV که مجهز به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به عنوان افزایش‌دهنده‌ی برد و سه موتور الکتریکی است، قدرت شگفت‌انگیز ۱,۰۰۶ اسب بخار را ارائه می‌دهد.

نسخه‌ی EREV از یک موتور بنزینی صرفاً به عنوان یک ژنراتور برای تأمین انرژی موتورهای الکتریکی استفاده می‌کند و نیاز به توقف‌های مکرر برای شارژ را از بین می‌برد. این پیکربندی برد تمام الکتریکی تا ۳۷۱ کیلومتر بر اساس استاندارد CLTC، همراه با انعطاف‌پذیری بنزین برای سفرهای طولانی‌تر را فراهم می‌کند.

هواوی همچنین قدرت فناوری خود را با قابلیت‌های خودران S800 به نمایش می‌گذارد. یک ویدیوی اخیراً منتشر شده توسط این شرکت، توانایی خودرو در یافتن شارژر EV، پارک خودکار و شروع فرآیند شارژ با استفاده از یک بازوی رباتیک، همه بدون دخالت انسان را نشان می‌دهد. راستش را بخواهید، تسلا سال‌ها پیش فناوری مشابهی را نشان داد، اما مانند رانندگی “کاملاً خودران” آن، این ایده هرگز محقق نشد.

تاریخ عرضه‌ی رسمی هنوز مشخص نیست، اما CarNewsChina پیش‌بینی می‌کند که در سه ماهه‌ی دوم سال عرضه شود. انتظار می‌رود قیمت بین ۱ تا ۱.۵ میلیون یوان (۱۲۲,۶۰۰ تا ۱۸۴,۷۰۰ یورو) باشد و آن را مستقیماً در رقابت با خودروهای برقی لوکسی مانند Nio ET9 قرار می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.