انقلاب هوش مصنوعی؟ کاربران آیفون و سامسونگ چندان تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند!

در دنیای تکنولوژی محور امروز، ویژگی‌های هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در گوشی‌های هوشمند رایج شده‌اند و وعده تجربیات هوشمندانه‌تر و شهودی‌تر را می‌دهند. اما با وجود همه هیاهو، به نظر می‌رسد بسیاری از کاربران آیفون و سامسونگ چندان تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند.

نظرسنجی اخیر نشان داد که درصد زیادی از کاربران هر دو برند، ویژگی‌های هوش مصنوعی را کم‌ارزش می‌دانند و این سؤال را مطرح می‌کند که تأثیر واقعی هوش مصنوعی بر تجربیات گوشی‌های هوشمند چیست.

طبق این نظرسنجی، 73 درصد از کاربران هوش مصنوعی اپل و 87 درصد از کاربران Galaxy AI گفتند که این ویژگی‌های هوش مصنوعی “کمترین ارزش” را به تجربه گوشی هوشمند آن‌ها اضافه می‌کنند.

با وجود این نارضایتی، نقش هوش مصنوعی در تصمیم‌گیری خرید، به ویژه برای کاربران آیفون، همچنان قابل توجه است. تقریباً نیمی (47.6 درصد) از کاربران آیفون، هوش مصنوعی را به‌عنوان یک عامل مهم در انتخاب گوشی در نظر گرفتند.

جالب اینجاست که یک پنجم کاربران آیفون (16.8 درصد) گفتند که اگر ویژگی‌های Galaxy AI به طور قابل‌توجهی بهتر بود، به گوشی سامسونگ تغییر می‌کردند. این نشان‌دهنده تغییر در وفاداری به برند است، زیرا درصد کاربران وفادار آیفون به 78.9 درصد کاهش یافته است، در حالی که این رقم در سال 2021، 92 درصد بود.

از سوی دیگر، کاربران سامسونگ به نظر کمتر نگران هوش مصنوعی هستند. تنها 23.7 درصد از کاربران سامسونگ، هوش مصنوعی را عامل مهمی در تصمیمات خرید خود دانستند. طبق این نظرسنجی، تنها 9.7 درصد از کاربران سامسونگ در صورت برتری ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل، به آیفون تغییر می‌کردند.

اکثریت قریب به اتفاق (67.2 درصد) کاربران سامسونگ به برند وفادار مانده‌اند، اگرچه این رقم نسبت به 74 درصد در سال 2021 کاهش یافته است.

سامسونگ در آینده، برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را پس از سال 2025 به صورت اشتراکی ارائه خواهد داد. با این حال، اکثر کاربران تمایلی به پرداخت هزینه برای خدمات هوش مصنوعی ندارند.

86.5 درصد از کاربران اپل و 94.5 درصد از کاربران سامسونگ گفتند که برای ویژگی‌های هوش مصنوعی هزینه نمی‌کنند. شایان ذکر است که کاربران اپل نسبت به این ایده بازتر هستند، 11.6 درصد از آن‌ها گفتند که مایل به پرداخت هزینه برای خدمات هوش مصنوعی هستند، در حالی که تنها 4 درصد از کاربران سامسونگ این نظر را دارند.

به گزارش منبع، این نظرسنجی توسط sellcell از 28 نوامبر تا 6 دسامبر 2024 انجام شد و بیش از 2000 کاربر گوشی هوشمند در ایالات متحده را در بر گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.