سامسونگ با قدرت به بازار گوشیهای تاشو بازگشت
سامسونگ اولین برندی بود که گوشی تاشو را برای بازار انبوه معرفی کرد؛ محصولی به نام Galaxy Fold 5G. به دلیل نبود رقیب، این غول فناوری کرهای در آن زمان رهبری بازار جهانی گوشیهای تاشو را بر عهده داشت.
اما پس از مدتی، برندهای دیگر، بهویژه شرکتهای چینی، نیز وارد این عرصه شدند. هرچند این برندها هنوز به اندازه سامسونگ موفق نبودهاند، اما توانستهاند جایگاهی برای خود در بازار گوشیهای تاشو پیدا کنند. در نتیجه، سهم سامسونگ در بازار جهانی گوشیهای تاشو طی سالهای اخیر به طور مداوم کاهش یافته بود.
در سهماهه دوم سال 2024، با اینکه سامسونگ همچنان رهبر بازار بود، سهم آن تنها 16.4 درصد بود. در همین حال، موتورولا با سهم 15.6 درصدی در رتبه دوم قرار داشت و اختلاف بین دو برند بسیار کم بود. حتی احتمال از دست رفتن جایگاه اول سامسونگ مطرح بود. اما این غول کرهای همه را غافلگیر کرد و با قدرت بازگشت.
سهم سامسونگ در بازار گوشیهای تاشو از 16.4 درصد به 51.2 درصد رسید
بر اساس گزارش جدید IDC (شرکت دادههای بینالمللی)، در سهماهه سوم سال 2024، سامسونگ با سهم 51.2 درصدی بار دیگر بازار گوشیهای تاشو را رهبری کرد. این یک جهش قابلتوجه از سهم 16.4 درصدی در سهماهه قبل است. از سوی دیگر، سهم بازار موتورولا به 15.1 درصد کاهش یافت، هرچند همچنان در رتبه دوم قرار دارد.
سامسونگ اکنون فاصله زیادی با رقبا دارد و بدون شک، موفقیت خود را مدیون گوشیهای Galaxy Z Fold 6 و Galaxy Z Flip 6 است. این دستگاهها ویژگیهایی را ارائه میدهند که کاربران خواستار آن بودند، از جمله طراحی جمعوجورتر، وزن کمتر، دوام بیشتر، نمایشگرهای بهتر، دوربینهای پیشرفتهتر و پردازندههای قدرتمندتر.
اگر سامسونگ همچنان به نیازهای مشتریان گوش دهد و آنها را برآورده کند، به نظر میرسد که هیچ شرکتی نتواند در بازار گوشیهای تاشو به این برند برسد. البته، این روند حداقل تا زمانی که اپل یک آیفون تاشو عرضه کند، ادامه خواهد داشت؛ محصولی که انتظار نمیرود قبل از سال 2027 معرفی شود.