ویوو و اوپو، چالش بزرگ سامسونگ در بازار گوشیهای هوشمند هند
تا سال گذشته، سامسونگ در بازار گوشیهای هوشمند هند عملکرد خوبی داشت و بالاترین سهم را از نظر میزان فروش به خود اختصاص داده بود. اما امسال برای این شرکت در هند چندان مطلوب نبوده است. در سهماهه اول سال 2024، این غول فناوری کرهجنوبی موقعیت نخست خود را به ویوو واگذار کرد. در سهماهه دوم 2024 نیز، سامسونگ به جایگاه سوم سقوط کرد و اوپو در جایگاه دوم قرار گرفت. به نظر میرسد که سامسونگ در سهماهه گذشته هم نتوانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد.
بر اساس گزارش جدیدی از IDC (شرکت دادههای بینالمللی)، سامسونگ در سهماهه سوم 2024 تنها 12.3 درصد از سهم بازار گوشیهای هوشمند هند را به خود اختصاص داده و همچنان در جایگاه سوم قرار دارد. سهم بازار این شرکت در این سهماهه نسبت به دوره قبل، 0.6 درصد کاهش داشته است. ویوو و اوپو با سهمهای بازار 15.8 و 13.9 درصد در جایگاههای اول و دوم قرار دارند. در جایگاههای چهارم و پنجم نیز به ترتیب ریلمی و شیائومی با سهمهای 11.5 و 11.4 درصدی حضور دارند. اپل نیز با سهم 8.6 درصدی در جایگاه ششم قرار دارد.
پس چرا سامسونگ از سهماهه اخیر به طور پیوسته در حال از دست دادن موقعیت خود در بازار است؟ آیا این به دلیل کیفیت پایینتر گوشیهای سامسونگ نسبت به برندهای دیگر، بهویژه ویوو و اوپو است؟ قطعاً اینگونه نیست.
از نظر مشخصات و ویژگیها، گوشیهای سامسونگ به اندازه گوشیهای این دو برند در همان محدوده قیمتی خوب هستند. بنابراین تنها یک احتمال میماند: سامسونگ به اندازه ویوو و اوپو در بازاریابی گوشیهای گلکسی خود سرمایهگذاری نمیکند. تمرکز بیشتر روی بازاریابی میتواند به طور قابل توجهی به این شرکت کمک کند.