مدل بزرگ بعدی هوش مصنوعی OpenAI ممکن است تا دسامبر عرضه شود

طبق گزارش ها، OpenAI در حال آماده شدن برای عرضه مدل بعدی هوش مصنوعی خود، Orion، تا دسامبر است. برخلاف مدل‌های قبلی، GPT-4o و o1، Orion فوراً در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت. در عوض، OpenAI احتمالاً قصد دارد ابتدا به شرکت‌های منتخبی که با آنها شریک است دسترسی داشته باشد و به آنها اجازه دهد محصولات و ویژگی‌های خود را با استفاده از فناوری جدید ایجاد کنند.

به گزارش The Verge، مایکروسافت، شریک کلیدی OpenAI برای استقرار مدل‌های هوش مصنوعی، ممکن است آماده میزبانی Orion در Azure در اوایل نوامبر باشد. در حالی که Orion به عنوان جانشین GPT-4 در OpenAI در نظر گرفته می شود، هنوز مشخص نیست که آیا در هنگام انتشار به عنوان GPT-5 برچسب گذاری می شود یا خیر.

یکی از مدیران OpenAI پیشتر اشاره کرد که Orion می تواند به طور قابل توجهی قدرتمندتر از GPT-4 باشد، با برخی تخمین ها ممکن است تا 100 برابر قوی تر باشد. این مدل از مدل استدلال o1 که OpenAI در ماه سپتامبر رونمایی کرد متمایز است.

این شرکت قصد دارد مدل‌های مختلف زبان بزرگ (LLM) خود را در طول زمان یکپارچه کند و در نهایت به سمت چیزی که می‌توان آن را هوش عمومی مصنوعی (AGI) نامید، تلاش کرد.

راه اندازی Orion در یک لحظه مهم برای OpenAI رخ می دهد، که اخیراً یک دور سرمایه گذاری 6.6 میلیارد دلاری را تکمیل کرد و باعث شد شرکت به عنوان یک نهاد انتفاعی بازسازی شود. علاوه بر این، OpenAI در حال پیمایش دوره ای از تغییرات قابل توجه کارکنان است، با چندین مدیر اجرایی کلیدی، از جمله CTO Mira Murati و مدیر ارشد تحقیقات Bob McGrew، خروج خود را اعلام کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.