TSMC متوجه شد که با وجود تحریم ها تراشه هایش به محصولات هواوی راه یافته است

به گفته یکی از منابع داخلی که با بلومبرگ صحبت کرده است، شرکت تایوانی چیپست TSMC دریافت که برخی از تراشه های آن به هواوی راه یافته است. این گزارش نشان می‌دهد که یک مشتری شخص ثالث چیپست‌هایی را برای شرکت چینی تحریم‌شده ارائه کرده است که سرورهای هوش مصنوعی خود را به پردازنده‌های مذکور مجهز کرده است.

این اطلاعات چند روز پس از گزارشی منتشر شد که نشان داد دفتر صنعت و امنیت در وزارت بازرگانی ایالات متحده تحقیقات در مورد ادعای نقض احتمالی کنترل صادرات ایالات متحده را آغاز کرده است.

TSMC بیانیه ای صادر کرد و گفت که این یک “شرکت مطیع قانون” است که متعهد به رعایت همه قوانین و مقررات، از جمله کنترل های صادراتی قابل اجرا است. هواوی در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد از زمانی که این شرکت در لیست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت، هیچ تراشه TSMC تولید نکرده است.

نام مشتری در گزارش به دلیل ماهیت “حساس” موضوع ذکر نشده است. همچنین مشخص نیست که آیا از طرف هواوی عمل کرده یا در کجا مستقر است.

این گزارش به سادگی اطلاعات قبلی مبنی بر اینکه تراشه‌های TSMC سرورهای هوش مصنوعی را که هواوی برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند، تقویت می‌کند، تأیید کرد.

هواوی در حال حاضر از تراشه‌های 7 نانومتری ساخته شده توسط SMIC استفاده می‌کند، اگرچه توانایی‌های ساخت چنین SoC در مقیاس نیز توسط مقامات آمریکایی مورد تردید قرار گرفته است. سازنده چینی موفق شد برخی از چیپست‌هایی را که TSMC در سال 2019 ساخته بود، یعنی Kirin 910 ذخیره کند و ما شاهد تغییراتی در آن بودیم که سال‌ها بعد در محصولات ظاهر شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.