ناسا از نمونه اولیه تلسکوپ تشخیص امواج گرانشی رونمایی کرد

ناسا از یک نمونه اولیه از این تلسکوپ ها رونمایی کرد که به تشخیص امواج گرانشی کمک می کند. امواج گرانشی موج هایی در فضا-زمان هستند که از ادغام سیاهچاله ها و سایر رویدادهای کیهانی ایجاد می شوند. این تلسکوپ ها بخشی از مأموریت LISA (آنتن فضایی تداخل سنج لیزری) هستند، پروژه ای که توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) با مشارکت ناسا هدایت می شود.

هدف ماموریت LISA شناسایی امواج گرانشی با استفاده از لیزر برای اندازه‌گیری فواصل دقیق – تا تریلیونم متر یا پیکومتر – بین سه فضاپیما است. این فضاپیماها در یک شکل مثلثی قرار خواهند گرفت که هر ضلع از آرایه مثلثی نزدیک به 1.6 میلیون مایل (حدود 2.5 میلیون کیلومتر) است.

رایان دروسا، محقق مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا در گرین‌بلت مریلند، گفت: «تلسکوپ‌های دوقلو روی هر فضاپیما، پرتوهای لیزر فروسرخ را برای ردیابی همراهان خود ارسال و دریافت می‌کنند، و ناسا هر شش آن را برای مأموریت LISA تأمین می‌کند. DeRosa افزود: “نمونه اولیه که تلسکوپ واحد توسعه مهندسی نام دارد، ما را در هنگام کار برای ساخت سخت افزار پرواز راهنمایی می کند.”

تلسکوپ واحد توسعه مهندسی توسط L3Harris Technologies در روچستر، نیویورک تولید و مونتاژ شد و در ماه می به گدارد رسید. آینه اولیه نمونه اولیه از طلا پوشانده شده است تا توانایی آن در انعکاس لیزرهای مادون قرمز و به حداقل رساندن اتلاف حرارت را بهبود بخشد.

این تلسکوپ از یک ماده شیشه-سرامیکی به نام Zerodur ساخته شده است که به رنگ کهربایی است و توسط Schott در ماینتس آلمان ساخته شده است. این ماده به طور گسترده برای آینه های تلسکوپ استفاده می شود زیرا شکل خود را در طیف وسیعی از دماها حفظ می کند و دقت بالایی را تضمین می کند.

طبق گفته ناسا، ماموریت LISA قرار است در اواسط دهه 2030 پرتاب شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.