به لطف اسنپدراگون 8 الیت، گلکسی اس 25 پایه می تواند UWB داشته باشد

کوالکام ساعاتی پیش از سریع ترین تراشه ساخته شده برای دستگاه های اندرویدی یعنی اسنپدراگون 8 الیت رونمایی کرد. این یک تراشه 3 نانومتری است که عملکرد و کارایی گسترده ای را به همراه دارد. به لطف بلوتوث 6.0 و مودم 5G پیشرفته، اتصال را نیز بهبود می بخشد. همچنین می تواند Ultra-Wideband (UWB) را حتی به Galaxy S25 پایه بیاورد.

اسنپدراگون 8 الیت اولین تراشه کوالکام با UWB داخلی است که به گلکسی اس 25 کمک می کند

کوالکام تایید کرده است که اسنپدراگون 8 الیت دارای UWB داخلی است. این اولین تراشه کوالکام با UWB است، به این معنی که برندهای گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ نیازی به استفاده از تراشه UWB جداگانه ندارند. این شرکت موفق شده است بلوتوث، وای فای و UWB را روی سیستم FastConnect 7900 قرار دهد که به طور کامل در اسنپدراگون 8 الیت ادغام شده است.

تراشه‌های اسنپدراگون قبلی از UWB پشتیبانی می‌کردند اما به یک تراشه جداگانه و احتمالاً هزینه‌های مجوز اضافی نیاز داشتند. این بدان معناست که همه سازندگان گوشی های هوشمند UWB را به دلیل هزینه و نگرانی های مربوط به فضا در تلفن های خود قرار نداده اند. در حال حاضر، آنها نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارند، زیرا UWB به عنوان بخشی از تراشه اسنپدراگون 8 الیت تحویل داده می شود.

این بدان معناست که سامسونگ در نهایت می تواند اتصال UWB را حتی به مدل پایه Galaxy S25 بیاورد و دقت ردیابی را با دستگاه های Galaxy SmartTag بهبود بخشد. دستگاه‌های پایه قبلی گلکسی اس، مانند گلکسی اس 23 و گلکسی اس 24، فاقد UWB بودند، زیرا سامسونگ احتمالاً می‌خواست در هزینه‌های سخت‌افزار اضافی و صدور مجوز صرفه‌جویی کند و مدل‌های پلاس و اولترا را بهتر از مدل پایه جلوه دهد.

با این حال، هنوز باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا سامسونگ UWB را به گلکسی اس 25 پایه می آورد یا خیر. این شرکت کره‌ای می‌تواند از نظر تئوری UWB را از طریق نرم‌افزار غیرفعال کند تا گلکسی S25 پلاس و گلکسی S25 اولترا روی کاغذ بهتر به نظر برسند. برای تازه کردن حافظه، گلکسی اس 21 اولترا اولین گوشی سامسونگ بود که دارای اتصال UWB بود.

همچنین انتظار می‌رود سامسونگ برای ارسال پیام‌های اضطراری و تماس در مناطقی که شبکه‌های تلفن همراه در دسترس نیستند، اتصال ماهواره‌ای را به سری گلکسی S25 بیاورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.