iOS 18.1 با اپل Intelligence این هفته عرضه می شود: لیست آیفون های واجد شرایط

چند ماه است که اپل در مورد Apple Intelligence صحبت می کند. این غول فناوری مستقر در کوپرتینو برای اولین بار در کنفرانس WWDC خود در ژوئن در مورد هوش مصنوعی اپل صحبت کرد.

سری جدید آیفون 16 نیز به عنوان «آماده هوش مصنوعی» معرفی شد. اما اپل آخرین سری آیفون 16 خود را در ماه سپتامبر بدون آن رونمایی کرد. اکنون، سرانجام، پس از مدت ها انتظار برای مشاهده هوشمندی اپل، این شرکت بالاخره این ویژگی های هوش مصنوعی را با به روز رسانی جدید iOS 18 عرضه می کند.

اپل به زودی ویژگی های Apple Intelligence را با آپدیت iOS18.1 عرضه خواهد کرد. با این حال، با این به روز رسانی، تنها چند ویژگی اولیه هوش مصنوعی ارائه می شود، سایر ویژگی ها با به روز رسانی های بعدی عرضه می شوند. علاوه بر آن، متأسفانه Apple Intelligence تنها در چند آیفون در دسترس خواهد بود.

Apple Intelligence به کدام آیفون ها می آید؟

Apple Intelligence روی هر چهار آیفون 16 جدید کار خواهد کرد. از نسل های قبلی، فقط انواع Pro قادر به اجرای آن خواهند بود. بنابراین در مجموع 6 نوع آیفون با آن سازگار است.

  • آیفون 15 پرو
  • آیفون 15 پرو مکس
  • آیفون 16
  • آیفون 16 پلاس
  • آیفون 16 پرو
  • آیفون 16 پرو مکس

اپل iOS 18.1 را در 28 اکتبر عرضه خواهد کرد. در اینجا چند ویژگی جالب وجود دارد که می توانید به آنها توجه کنید:

1) سیری: پس از مدت ها، سیری یک ارتقاء جدید “AI” دریافت خواهد کرد. طبیعی تر، آگاه تر از زمینه و به طور قابل توجهی هوشمندتر خواهد شد.

2) ابزارهای نوشتن: با Apple Intelligence، برخی از ابزارهای نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز خواهیم دید. این به کاربران در تصحیح، بازنویسی متن با لحن مشخص و ارائه پاسخ سریع به پیام‌ها یا ایمیل‌ها کمک می‌کند.

3) خلاصه: Apple Intelligence می‌تواند خلاصه‌های خوانایی را برای ایمیل‌ها، تماس‌های تلفنی، ضبط‌های صوتی و حتی اعلان‌ها ایجاد کند.

4) ویژگی های جدید عکس: ویژگی های جدیدی وجود خواهد داشت که کاربران می توانند اکنون در برنامه Photos آن ها را امتحان کنند. این شامل ویژگی Clean Up برای حذف افراد یا اشیاء ناخواسته از پس‌زمینه و فیلم حافظه است که نمایش‌های اسلاید را بر اساس اعلان‌های نوشته شده ایجاد می‌کند و جستجوی زبان طبیعی پیشرفته را ایجاد می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.