احتمالا تراشه های بازی جدید انویدیا توسط سامسونگ ساخته می شود

در طول چند سال گذشته، سامسونگ دو مشتری تراشه‌های معروف – انویدیا و کوالکام – را به دلیل مشکلات مصرف انرژی به TSMC از دست داده است. با این حال، انویدیا می‌تواند در آینده به Samsung Foundry بازگردد، زیرا نمی‌خواهد برای تراشه‌های آینده خود به TSMC اعتماد کند. این یک خبر عالی برای سامسونگ است.

پردازنده‌های گرافیکی آینده انویدیا می‌توانند توسط Samsung Foundry ساخته شوند

طبق گزارشی از The Information، انویدیا در حال بررسی همکاری با سامسونگ برای تولید تراشه های بازی جدید (GPU) است. ساخت این تراشه ها در مقایسه با تراشه های شتاب دهنده هوش مصنوعی انویدیا که تقاضای زیادی دارند و توسط TSMC ساخته شده اند، ساده تر هستند.

این گزارش ادعا می کند که انویدیا در حال مذاکره با سامسونگ برای دریافت قیمت تخفیفی است. بر اساس گزارش‌ها، بزرگترین شرکت تولیدکننده تراشه‌های هوش مصنوعی در جهان قصد دارد از 20 تا 30 درصد تخفیف در مقایسه با قیمت TSMC برخوردار شود.

پردازنده گرافیکی بلک ول انویدیا - چیکاو

سخنگوی انویدیا گفت که تغییراتی در تراشه های بلک ول ایجاد کرده است تا “بازده تولید را بهبود بخشد و برنامه ما را مطابق با آن هماهنگ کند.” تراشه‌هایی که برای چهار فصل آینده تولید خواهند شد، قبلاً توسط شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله AWS، CoreWeave، Google، Meta، Microsoft و Oracle خریداری شده‌اند.

یکی دیگر از موارد مهم، قیمت گذاری برای ساخت این تراشه های پیشرفته است. TSMC قیمت‌های خود را در چند سال گذشته برای گره‌های فرآیند پیشرفته افزایش داده است و مشتریان چاره‌ای جز پذیرش قیمت بالاتر ندارند زیرا TSMC پیشرفته‌ترین سازنده تراشه در جهان است. با این حال، انویدیا ظاهراً سامسونگ Foundry را که دومین سازنده بزرگ تراشه است، در نظر گرفته است.

سامسونگ چندین مشتری برای فناوری‌های پردازش ۵ نانومتری، ۷ نانومتری و ۸ نانومتری خود داشت. با این حال، مشتریان کافی برای فناوری‌های 3 نانومتری و 4 نانومتری خود دریافت نکرد و این شرکت امیدوار است در آینده نزدیک مشتریان خود را بازگرداند.

در حالی که Samsung Foundry اولین شرکتی در جهان بود که تراشه‌های 3 نانومتری تولید کرد، اما به دلیل مشکلات مربوط به بازده، مشتری نام‌های زیادی دریافت نکرد. امیدواریم که شرکت کره جنوبی بتواند بازدهی خود را برای خدمات رسانی به مشتریانی مانند کوالکام و انویدیا بهبود بخشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.