اندروید 15 کشف میانبرهای صفحه کلید در Galaxy Tabs را آسان تر می کند

شاید بسیاری از شما ندانید که اندروید میانبرهای صفحه کلید را ارائه می دهد. اینها به شما امکان می دهند با فشار دادن ترکیبی از کلیدهای روی صفحه یا صفحه کلید فیزیکی، اقدامات مختلفی را انجام دهید.

این ویژگی می‌تواند در تبلت‌هایی مانند Galaxy Tab S10 Ultra بسیار مفید باشد، جایی که می‌توانید یکی از آن‌ها را به پایه صفحه‌کلید متصل کنید و از میان‌برها برای افزایش بهره‌وری خود استفاده کنید. سیستم عامل همچنین لیستی از میانبرها را ارائه می دهد تا به شما کمک کند همه آنها را بشناسید.

در اندروید 14 (One UI 6)، لیست میانبرها میانبرها را به سه دسته تقسیم می‌کند: سیستم، ورودی و برنامه‌های باز. این کار باعث می‌شود افراد بتوانند میانبرها را راحت‌تر پیدا کنند. با این حال، دکمه‌ها/برگه‌ها برای این دسته‌ها کاملاً در بالای صفحه قرار گرفته‌اند و دسترسی افراد به آن‌ها را دشوار می‌کند. خوب، گوگل در حال کار بر روی رفع آن با اندروید 15 است.

به گفته میشال رحمان در Android Authority، اندروید 15 QPR1 Beta 2 دارای کدی برای یک برگه میانبر جدید است. همانطور که در تصویر زیر می بینید، دارای برگه های دسته در سمت چپ صفحه است. طرح‌بندی جدید دسترسی افراد به این برگه‌ها را آسان‌تر می‌کند. جالب اینجاست که یک دسته بندی جدید به نام Multitasking را نیز ارائه می دهد.

با این حال، میشال مجبور شد منوی میانبرهای صفحه کلید جدید را به صورت دستی فعال کند، به این معنی که در حال حاضر همه نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. امیدواریم گوگل این طرح را به صورت استاندارد در نسخه پایدار اندروید 15 ارائه دهد. همچنین امیدواریم که سامسونگ این تغییر را در One UI 7.0 برای مدل های Galaxy Tabs اعمال کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.