تراشه اگزینوس 2500، 3 نانومتری گلکسی اس 25 بازده پایینی دارد

انتظار می رود گوشی های سری گلکسی اس 25 اولین گوشی های این شرکت باشند که از تراشه های 3 نانومتری استفاده می کنند. پیش از این شایعه شده بود که سامسونگ از اگزینوس 2500 3 نانومتری در گلکسی اس 25 و گلکسی اس 25 پلاس و اسنپدراگون 8 الیت 3 نانومتری در گلکسی اس 25 اولترا استفاده خواهد کرد.

با این حال، این ممکن است تغییر کند زیرا طبق گزارش ها، این شرکت با تراشه های اگزینوس 3 نانومتری داخلی دست و پنجه نرم می کند.

همه مدل‌های گلکسی اس 25 می‌توانند از تراشه‌های اسنپدراگون 8 الیت استفاده کنند

طبق گزارشی از Business Korea، سامسونگ با تراشه‌های 3 نانومتری Exynos 2500 خود با مشکلات مربوط به بازده مواجه است. در حالی که سامسونگ به نسل دوم فرآیند 3 نانومتری خود و تراشه Exynos 2500 ابراز ایمان کرده است، گزارش Business Korea ادعا می‌کند که بازده پایین است و ارقام واقعی را ارائه نکرده است.

سامسونگ در بخش ریخته گری تراشه های نیمه هادی خود با مشکلاتی مواجه بوده است. علیرغم سرمایه گذاری میلیاردها دلار، این شرکت نتوانسته به TSMC برسد.

اگر این گزارش دقیق باشد، ممکن است سامسونگ مجبور شود از تراشه اسنپدراگون 8 الیت در تمام مدل‌های سری گلکسی اس 25 (گلکسی اس 25، گلکسی اس 25 پلاس و گلکسی اس 25 اولترا) در سطح جهانی استفاده کند.

تراشه‌های اسنپدراگون در گذشته کمی قدرتمندتر و کارآمدتر از تراشه‌های اگزینوس بوده‌اند، بنابراین خریداران احتمالاً در صورت دقیق بودن گزارش خوشحال خواهند شد. با این حال، این خبر بدی برای سامسونگ خواهد بود، زیرا نمی تواند به TSMC و Qualcomm برسد.

در چند سال گذشته، سامسونگ مشتریان بزرگی از جمله انویدیا و کوالکام را از دست داده است که هر دو برای محصولات پرچمدار خود به TSMC روی آوردند. انتظار می‌رفت این شرکت‌ها به‌عنوان مشتری به Samsung Foundry بازگردند، اما بنا به گزارش‌ها به دلیل عملکرد ناسازگار، این کار را نکردند. باید دید که آیا سامسونگ اگزینوس 2500 را عرضه می کند و از آن در سری گلکسی اس 25 استفاده می کند یا خیر.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.