مروری بر آنچه سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان خود اعلام می کند

ما قصد داریم تا مروری بر کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ (SDC24) در سن خوزه داشته باشیم، جایی که این شرکت مروری بر برنامه های مربوط به نرم افزار خود برای آینده ارائه کرد.

جونگ هی هان، نایب رئیس، مدیرعامل و رئیس بخش تجربه دستگاه سامسونگ (DX) در مورد استراتژی شرکت صحبت کرد.

تمرکز حتی بیشتر بر تجربیات هوش مصنوعی

جای تعجب نیست که چشم انداز فعلی سامسونگ شامل بسیاری از فناوری ها و نوآوری های هوش مصنوعی است. سامسونگ همچنین بر اهمیت توسعه دهندگان و شرکا تاکید کرد.

آقای جونگ هی هان، نایب رئیس، مدیرعامل و رئیس بخش Samsung Device eXperience (DX) گفت: “ما در ده سال گذشته به سفر نوآوری خود با توسعه دهندگان و شرکای خود ادامه داده ایم.”

سامسونگ قصد دارد از فناوری هوش مصنوعی برای افزایش امنیت، شخصی‌سازی پیشرفته، تجارب بهتر مراقبت از خانواده و فرصت‌های جدید B2B استفاده کند.

به گفته جونگ هی هان، “سامسونگ الکترونیک به پیشرفت فناوری هوش مصنوعی تا سطحی ادامه خواهد داد که هوش مصنوعی به طور خودکار هر کاربر را به صورت جداگانه – از صدای آنها گرفته تا موقعیت مکانی آنها – شناسایی می کند تا تجربه شخصی تر را ارائه دهد.”

در عین حال، سامسونگ می‌گوید که متعهد به بهبود دنیای ما از طریق هوش مصنوعی است «از آنجایی که همه کارکنان از اصول اخلاقی جهانی هوش مصنوعی «انصاف»، «شفافیت» و «مسئولیت» برای توسعه و استفاده از هوش مصنوعی پیروی می‌کنند.

قرار دادن دستگاه های بیشتر زیر چتر One UI

به عبارت واضح‌تر، سامسونگ می‌گوید دیدگاه خود را نسبت به کل چشم‌انداز نرم‌افزاری تغییر خواهد داد و تجربه یکپارچه‌تری ایجاد خواهد کرد.

از سال آینده، خطوط تولید اصلی آن، از دستگاه‌های تلفن همراه و تلویزیون گرفته تا لوازم خانگی، در همان تجربه نرم‌افزاری تحت نام One UI ادغام خواهند شد.

به این ترتیب، می‌توانیم انتظار تجربه کاربری منسجم‌تری را در دستگاه‌های مختلف داشته باشیم، از تلفن‌های گلکسی ما گرفته تا صفحه‌نمایش‌های بزرگ و لوازم خانگی هوشمند.

پیاده سازی هوش مصنوعی در دستگاه های بیشتر برای تجربه های یکپارچه

سامسونگ معتقد است که عصر جدید هوش مصنوعی بهره وری، خلاقیت و ارتباطات را افزایش خواهد داد. هوش مصنوعی با ایجاد تجربه های بیشتر در بین پلتفرم ها، زندگی روزمره کاربران را ساده می کند.

اینجاست که استراتژی هوش مصنوعی برای همه وارد عمل می شود. سامسونگ قبلاً هوش مصنوعی پیشرفته‌تری را به تلویزیون‌ها، دستگاه‌های تلفن همراه و لوازم خانگی خود معرفی کرده است و سامسونگ می‌گوید که پیشرفت‌های بیشتر هوش مصنوعی در Bixby، SmartThings و One UI 7 ارائه می‌شود.

ابزار Multi-Control سامسونگ به مانیتورها و تلویزیون های هوشمند مجهز به تایزن می آید. پلتفرم تایزن در حال دریافت خدمات هوش مصنوعی تایزن است که مواردی مانند کنترل سطح اکو و نویز هنگام تماشای تلویزیون را امکان پذیر می کند.

برای توانمندسازی توسعه‌دهندگان، سامسونگ یک SDK (کیت توسعه نرم‌افزار) جدید را برای برنامه‌های تایزن که با RISC-V طراحی شده است، در سال 2026 منتشر خواهد کرد.

تجارب و امنیت خانه هوشمند بهبود یافته است

در SDC24، سامسونگ فاش کرد که در اواخر این ماه به‌روزرسانی بزرگی را برای پلتفرم SmartThings خود منتشر خواهد کرد. این به‌روزرسانی شامل Home Insight است که ابزار جدیدی است که داده‌های کاربر، الگوهای استفاده، آمار خانه و تاریخچه دستگاه را تجزیه و تحلیل می‌کند.

این داده ها برای بهبود تجربه خانه هوشمند از طریق تایزن استفاده خواهد شد. Home Insight اقداماتی را توصیه می‌کند، مانند خاموش کردن دستگاه‌های هوشمند غیرفعال در زمانی که کاربر در ساعات خاصی از روز دور است.

یکی دیگر از پیشرفت‌های مهمی که در SDC24 فاش شد این است که سامسونگ «همه محصولاتش با صفحه‌نمایش» را می‌خواهد که قابلیت اجرای SmartThings Hub را داشته باشند.

سامسونگ با توسعه دهندگان کلید هوشمند مانند Schlage و Agara همکاری می کند. هر دو در سال 2025 عملکرد قفل درب SmartThings را به کلید خانه دیجیتال کیف پول سامسونگ می آورند.

علاوه بر این، تلویزیون‌های تایزن، یخچال‌های AI Family Hub و لوازم خانگی با AI Home در سال 2025 به Passkey دسترسی خواهند داشت. ویژگی Passkey امنیت و راحتی را بهبود می‌بخشد و از لاگین‌های مبتنی بر مرورگر وب از طریق اسکن کد QR موبایل پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ همچنین قصد دارد راه حل چند دستگاهی Knox Matrix مبتنی بر بلاک چین خود را به دستگاه های بیشتری مانند تلویزیون و لوازم خانگی گسترش دهد.

یک به روز رسانی UI 7.0 که در SDC24 ظاهر می شود

یکی از هیجان‌انگیزترین چیزها در SDC24، One UI 7 است. سامسونگ می‌گوید One UI 7.0 تجربه کاربری جدیدی را با تمرکز بر طراحی ساده و «احساس‌انگیز» به ارمغان می‌آورد. سه عنصر اصلی طراحی برای One UI 7 عبارتند از:

  • ساده با هدف سادگی هدفمند در سراسر UI.
  • تاثیرگذار. ایجاد یک امضای جدید برای One UI.
  • احساسی. ایجاد عناصر رابط کاربری، مانند یک موتور محو جدید، که پاسخ احساسی مثبتی را از کاربران ایجاد می کند.

سامسونگ همچنین گفته است که One UI 7.0 به طور یکپارچه ویژگی های Galaxy AI را در فعالیت های روزانه ادغام می کند. تا آنجایی که عرضه پیش می‌رود، سامسونگ می‌گوید که نسخه بتا One UI 7.0 را امسال منتشر خواهد کرد.

با این حال، سامسونگ می‌گوید که نسخه عمومی One UI 7.0 سال آینده منتشر خواهد شد. این به‌روزرسانی بزرگ سیستم عامل احتمالاً با سری گلکسی S25 در اوایل سال 2025 عرضه خواهد شد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.