OpenAI، شرکت پشتیبان ChatGPT، با چالش های مالی قابل توجهی مواجه است

اگر از مزایای اشتراک ChatGPT لذت برده اید، ممکن است به زودی متوجه تغییر قیمت این طرح شوید. OpenAI، شرکت پشتیبان ChatGPT، با وجود رشد سریع در پایگاه کاربران و درآمد خود، با چالش‌های مالی قابل توجهی مواجه است. در حالی که درآمد ماهانه آن در ماه آگوست به 300 میلیون دلار افزایش یافت، این شرکت همچنان انتظار دارد در سال جاری حدود 5 میلیارد دلار ضرر کند.

به گزارش نیویورک تایمز، OpenAI این به‌روزرسانی‌های مالی را به عنوان بخشی از دور سرمایه‌گذاری که می‌تواند 7 میلیارد دلار به همراه داشته باشد و ارزش شرکت را به 150 میلیارد دلار برساند، با سرمایه‌گذاران بالقوه به اشتراک گذاشته است. در حالی که اعداد درآمد چشمگیر به نظر می رسد – OpenAI فروش 3.7 میلیارد دلاری برای امسال و جهش به 11.6 میلیارد دلار در سال آینده را پیش بینی می کند – هزینه های شرکت در کنار رشد آن به شدت افزایش یافته است.

هزینه اصلی OpenAI ناشی از اتکای آن به زیرساخت محاسباتی مایکروسافت است. مایکروسافت به عنوان بزرگترین سرمایه گذار OpenAI، بیش از 13 میلیارد دلار به این شرکت سرازیر کرده است. با این حال، بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری به خدمات ابری مایکروسافت بازمی‌گردد که محصولات OpenAI را تامین می‌کند.

محبوبیت روزافزون ChatGPT یک محرک اصلی درآمد است، به طوری که هر ماه حدود 350 میلیون کاربر با این پلتفرم تعامل دارند. از این تعداد، تقریباً 10 میلیون کاربر 20 دلار در ماه برای دسترسی پریمیوم می پردازند. اما گزارش شده است که OpenAI برای متعادل کردن هزینه‌های فزاینده قصد دارد این قیمت را تا پایان سال به 22 دلار افزایش دهد و انتظار می‌رود طی پنج سال آینده به 44 دلار افزایش یابد.

با وجود این چالش ها، OpenAI به آینده خود خوش بین است. انتظار می رود تا سال 2029 100 میلیارد دلار درآمد داشته باشد، رقمی که با درآمد سالانه شرکت های بزرگی مانند نستله و تارگت رقابت می کند. OpenAI همچنین در حال تغییر ساختار مدل کسب و کار خود و در نظر گرفتن تغییر به یک شرکت کاملاً انتفاعی است که سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در آینده جذب می‌کند.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.