سامسونگ: احتمالا برخی از ویژگی های Galaxy AI در سال 2025 پولی شوند

سامسونگ از ابتدای سال بر روی Galaxy AI شرط بندی کرده است. برای سامسونگ، Galaxy AI به یکی از نقاط اصلی فروش دستگاه های Galaxy تبدیل شده است. همچنین یک مدل درآمد جدید بالقوه است. در طول سال، سامسونگ اشاره کرد که آینده Galaxy AI ممکن است حداقل تا حدی پولی باشد، و امروز، این شرکت دوباره این کار را انجام داد.

سامسونگ این هفته (26 سپتامبر) سری Galaxy Tab S10 و Galaxy S24 FE را معرفی کرد. آنها به همان اندازه که می توانند هیجان انگیز هستند، اما سامسونگ نیز از این فرصت استفاده کرد و ما را به موضوع ویژگی های پولی Galaxy AI بازگرداند.

انتشارات مطبوعاتی سامسونگ برای سری Galaxy Tab S10 و Galaxy S24 FE شامل پاورقی هایی در مورد آینده Galaxy AI است. و برای استفاده از کلمات خود شرکت، سامسونگ می‌گوید: «ممکن است در پایان سال 2025 هزینه‌هایی برای برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی اعمال شود».

این پیام مشابه پیام‌هایی است که شرکت در ژانویه، پس از عرضه گلکسی اس 24 و در ماه جولای، چند روز قبل از رسمی شدن سری گلکسی Z6 در پاریس به اشتراک گذاشت.

آینده Galaxy AI نامشخص است

سامسونگ هرگز مشخص نکرده است که کدامیک از گلکسی AI ممکن است در سال آینده پولی دریافت کند. در اوایل سال جاری، Hon Pak، رئیس Samsung Health گفت که این شرکت در حال بررسی ایجاد یک سرویس اشتراک برای برنامه Health است، اما این امر محقق نشده است.

رئیس Samsung Health همچنین گفت که سامسونگ باید ارزش پولی را ارائه دهد که اطمینان‌بخش بود. آقای پاک در مصاحبه ای در فوریه (از طریق CNBC) گفت: “اگر واقعاً می خواهید من را مجبور کنید برای چیزی پرداخت کنم، بهتر است چیزی را به من بدهید که سرتاسر تر و جامع تر باشد.”

مهم نیست که چگونه به آن نگاه می کنیم، به نظر می رسد سامسونگ متقاعد شده است که راه پیشرفت در اواخر سال 2025 و به بعد، پرداخت حداقل برخی از ویژگی های هوش مصنوعی است. با در نظر گرفتن این موضوع، ما در تعجب هستیم که کدام ابزارهای Galaxy AI ممکن است در سال آینده نیاز به هزینه داشته باشند و کدام یک رایگان خواهند ماند.

گوگل می تواند سامسونگ را مجبور کند که هزینه هایی را برای ویژگی های هوش مصنوعی دریافت کند

شایان ذکر است که سامسونگ هر زمان که در بیانیه‌های مطبوعاتی خود به قیمت گذاری این ویژگی‌ها اشاره می‌کرد، از عبارت “AI” به جای “Galaxy AI” استفاده کرده است. بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی گلکسی به فناوری‌های گوگل متکی هستند، بنابراین غیرقابل تصور نیست که گوگل بخواهد از ابزارهای هوش مصنوعی خود درآمد کسب کند، در این صورت سامسونگ باید از این روش پیروی کند.

پس از آن، کاملاً مشهود است که سامسونگ برای مدتی به دنبال راه‌هایی برای ایجاد درآمد مکرر از خدمات و اشتراک‌های پولی بوده است. اگر نمی‌دانستید، یک سرویس پولی از قبل در تلفن و رایانه لوحی Galaxy شما وجود دارد. Wi-Fi امن نام دارد و برای 24 ساعت مرور امن Wi-Fi 0.99 دلار یا ماهانه 1.99 دلار هزینه دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، سامسونگ با مفهوم مدل اشتراکی غریبه نیست. صرف نظر از اینکه سامسونگ، گوگل یا هر دو عامل این کار هستند، برخی از ویژگی های هوش مصنوعی که اکنون رایگان هستند – یا ویژگی های آینده که هنوز در حال توسعه هستند – ممکن است در پایان سال 2025 برچسب قیمتی داشته باشند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.