هوش مصنوعی متا اکنون می‌تواند ویدیوهای شما را دیپ‌فیک کند!

با افزایش استفاده و استفاده نادرست از هوش مصنوعی در سناریوی فعلی، ما اغلب خود را گیج می‌کنیم که آیا به پیشرفت‌های بیشتری در هوش مصنوعی نیاز داریم یا نه. در حالی که به مرور زمان به پاسخ قطعی خواهیم رسید، اطلاعیه های بیشتری دنبال می شود و برخی از آنها بسیار نگران کننده هستند.

آخرین موردی که به این لیست پیوست، ویژگی دیپ‌فیک متا هوش مصنوعی است که محتوای ویدیویی در اینستاگرام و فیس‌بوک را از اسپانیایی به انگلیسی یا بالعکس ترجمه می‌کند. این ویژگی توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در Meta Connect شب گذشته اعلام شد و ابتدا در ایالات متحده و آمریکای لاتین آزمایش خواهد شد.

به گفته متا، این ابزار هوش مصنوعی به طور خودکار صدای گوینده را به زبان دیگری شبیه‌سازی می‌کند و لب‌های او را همگام‌سازی می‌کند. اگرچه این ممکن است در حال حاضر هیجان‌انگیز به نظر برسد، اما این توانایی تهدیدی برای سوء استفاده برای ایجاد ویدیوهای جعلی و استفاده از آنها برای انتشار اطلاعات نادرست است.

برای کسانی که نمی‌دانند، Meta AI یک دستیار هوش مصنوعی است که در برنامه‌های متا مانند WhatsApp، Instagram و غیره تعبیه شده است. قبلاً می‌توانست به راحتی به درخواست‌های متنی پاسخ دهد و حتی تصاویر را مستقیماً در چت شما ایجاد کند. اکنون می تواند ورودی های تصویر را پردازش کند و حتی به سوالات شما در مورد عکس ها پاسخ داده و آنها را ویرایش می کند.

با این حال، به نظر می‌رسد که ما اجازه می‌دهیم هوش مصنوعی کمی بیش از حد پیش برود و کنترل بیشتری از آنچه اکثر مردم می‌خواهند به آن می‌دهیم.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.