قابلیت چت صوتی متا هوش مصنوعی با صدای سلبریتی ها در فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ منتشر شد

ویژگی چت صوتی Meta AI سرانجام در روز چهارشنبه پس از انتشار شایعاتی در مورد آن در اوایل این هفته معرفی شد. این غول رسانه های اجتماعی چندین ویژگی جدید هوش مصنوعی (AI) را برای چت ربات بومی خود در Meta Connect 2024 اعلام کرد که در میان آنها ویژگی چت صوتی یکی از برجسته ترین ویژگی های آن بود.

این به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به تایپ یا خواندن متن با هوش مصنوعی مکالمه دو طرفه داشته باشند. با این حال، این یک صدای احساسی نیست و در عوض تجربه شبیه به ابزارهای تبدیل متن به گفتار است.

ویژگی گفتگوی صوتی متا هوش مصنوعی معرفی شد

در یک پست اتاق خبر، غول رسانه های اجتماعی این ویژگی را توضیح داد. در این مراسم نیز به نمایش گذاشته شد. متا تاکید کرد که ویژگی چت صوتی برای Meta AI در مسنجر، فیس‌بوک، اینستاگرام DM و واتساپ عرضه خواهد شد.

به زبان ساده، این یک حالت گفتاری برای هوش مصنوعی است، مشابه آنچه شرکت‌هایی مانند OpenAI و Google در حال حاضر با چت‌بات‌های خود ارائه می‌دهند. با این حال، برخلاف حالت پیشرفته صوتی در ChatGPT که صدایی رسا شبیه انسان دارد، می‌تواند به کلمات کاربر واکنش نشان دهد و می‌تواند در زمان واقعی تعامل داشته باشد، چت صوتی Meta AI بیشتر یک تجربه بلندخوان از متن تولید شده است.

بر اساس نسخه ی نمایشی به اشتراک گذاشته شده توسط این شرکت، صدا کاملاً شبیه ربات نیست، اما مدولاسیون صوتی کمی وجود دارد. اما یکی از نکات مثبت این است که به صورت رایگان برای همه کاربران در دسترس است. متا همچنین قصد دارد چندین گزینه صوتی جدید را برای کاربران معرفی کند. این همچنین شامل پنج صدای مشهور از جمله Awkwafina، Dame Judi Dench، John Cena، Keegan Michael Key و Kristen Bell خواهد بود.

گزارشی که در اوایل این هفته منتشر شد نشان داد که متا قصد دارد صداهای مشهور را برای این ویژگی معرفی کند. گفته می شود که این شرکت برای استفاده از صدای آنها برای هوش مصنوعی متا قراردادهایی با آنها منعقد کرده است. به این ترتیب، افراد مشهور بیشتری نیز می توانند در آینده اضافه شوند.

برای استفاده از حالت چت صوتی، کاربران باید به رابط هوش مصنوعی متا در هر یک از پلتفرم‌های متا که از آن پشتیبانی می‌کنند، مراجعه کنند. در آنجا، کاربران می توانند نماد شکل موجی را که در کنار فیلد متن قرار داده شده است بیابند. با ضربه زدن بر روی آن پنجره ای باز می شود که نماد Meta AI در مرکز و نمادهای بلندگو، بی صدا و پیام ها در پایین قرار گرفته است. پس از رسیدن به اینجا، کاربران می توانند شروع به بیان پرس و جوها و درخواست های خود کنند و هوش مصنوعی به صورت شفاهی با صدای انتخاب شده پاسخ می دهد.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.