عینک واقعیت افزوده متا اوریون با نمایشگر هولوگرافیک رونمایی شد

متا اوریون روز چهارشنبه در Meta Connect 2024 به عنوان اولین عینک واقعیت افزوده (AR) این شرکت پس از نزدیک به یک دهه توسعه رونمایی شد. شرکت مادر فیس بوک در کنفرانس سالانه خود در رابطه با واقعیت ترکیبی و فناوری پوشیدنی، نمونه اولیه عینک AR خود را به نمایش گذاشت که مجهز به نمایشگر هولوگرافیک و پشتیبانی از ویژگی های متا هوش مصنوعی است. این دستگاه به صورت تجاری در دسترس نخواهد بود، اما این شرکت در حال برنامه ریزی برای معرفی نسخه ای برای مشتریان در چند سال آینده است.

متا اوریون با نمایشگر هولوگرافیک، پشتیبانی متا هوش مصنوعی رونمایی شد

عینک‌های متا اوریون که قبلاً با کد Project Nazare شناخته می‌شد، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شبیه عینک‌های معمولی به نظر برسند و در عین حال ویژگی‌های AR را ارائه می‌دهند. آنها مجهز به نمایشگرهای هولوگرافیک هستند که به کاربران این امکان را می دهد تا محتوای دو بعدی و سه بعدی را در بالای اجسام در میدان دید خود ببینند. متا از توانایی دستگاه برای انجام چند کار و ارائه پخش ویدئو – حتی نمایش “هولوگرام های اندازه واقعی افراد” تبلیغ کرده است.

نمونه اولیه عینک Orion AR علاوه بر ارائه پشتیبانی از برنامه‌های AR و ویژگی‌های سرگرمی، با Meta AI، دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت نیز کار می‌کند. این شرکت می‌گوید زمانی که کاربر به اشیاء مختلف نگاه می‌کند، می‌تواند جستجوهای بصری انجام دهد، و یک نسخه نمایشی نشان می‌دهد که چگونه می‌تواند اطلاعات متنی را ارائه دهد – نمایش دستور پخت اسموتی هنگامی که چندین ماده روی میز قرار داده شده است.

متا همچنین می‌گوید که نمونه اولیه عینک Orion AR با برنامه‌های پیام‌رسانش – WhatsApp و Facebook Messenger – کار می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد پیام‌ها را از طریق نمایشگر هولوگرافیک مشاهده و ارسال کند. این شرکت همچنین استفاده از ژست‌های حرکتی را برای انجام بازی‌های واقعیت افزوده در حین استفاده از هدست، همراه با تصویری از یک باند و چیزی که به نظر می‌رسد یک کنترلر در کنار عینک AR است، نشان داد.

متا در بررسی ظاهری Apple Vision Pro که در اوایل سال جاری به فروش رسید، می‌گوید که مردم نباید «نباید بین دنیای اطلاعات» و «حضور در دنیای فیزیکی» اطراف خود انتخاب کنند. هدست واقعیت ترکیبی اپل دسترسی به محتوای با وضوح بالا را در هر دو حالت واقعیت مجازی (VR) و AR ارائه می‌کند، اما دستگاه بزرگ‌تر از نمونه اولیه متا است و چشم‌ها و حالات کاربر را مخفی می‌کند.

به گفته این شرکت، متا اوریون برای مشتریان در دسترس نخواهد بود. کارمندان این شرکت می توانند از نمونه اولیه برای ادامه توسعه محصول عینک AR مصرفی متا استفاده کنند که در امتداد خطوط Orion ساخته خواهد شد. این شرکت همچنین می‌گوید که «مخاطبان خارجی منتخب» به عینک‌های AR نیز دسترسی خواهند داشت.

هیچ خبری از متا در مورد اینکه مشتریان چه زمانی می توانند نسخه تجاری عینک AR آن را داشته باشند، وجود ندارد. این شرکت می‌گوید دستگاه‌های جدیدی که بر اساس تلاش‌های تحقیق و توسعه آن ساخته شده‌اند، انتظار می‌رود «در چند سال آینده». این شرکت می‌گوید که اولویت‌های فعلی آن بهبود بصری در صفحه‌نمایش AR، کاهش ضریب فرم و مقرون‌به‌صرفه ساختن دستگاه با ساخت آن در مقیاس است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.