One UI 7 می تواند لوازم جانبی صفحه کلید Galaxy Tabs را بهبود بخشد

گوگل به طور مداوم اندروید را برای دستگاه های با صفحه نمایش بزرگ مانند تلفن های تاشو و تبلت ها بهبود بخشیده است. با عرضه اندروید 12L، این شرکت شروع به بهینه سازی اپلیکیشن های خود برای گوشی ها و تبلت های تاشو کرد. اندروید 15 تجربه استفاده از لوازم جانبی صفحه کلید و ترک پد با تبلت ها را بهبود می بخشد.

اندروید 15 (One UI 7.0) می‌تواند حرکات ضربه و کشیدن را برای تبلت‌های دارای صفحه کلید و لوازم جانبی ترک پد بیاورد.

به لطف DeX و لوازم جانبی صفحه‌کلید شخص اول، تبلت‌های گران‌قیمت سامسونگ می‌توانند شبیه رایانه‌های رومیزی باشند. با Android 15 (One UI 7.0)، ممکن است بتوانید از حرکات تراک پد بیشتری برای انجام کارها استفاده کنید. طبق گزارشی از Android Authority، گوگل ژست جدیدی به نام Tap Dragging اضافه کرده است که کشیدن و رها کردن موارد را آسان‌تر می‌کند.

این ویژگی که برای تبلت‌های دارای Android 14 QPR3 (ژوئن 2024) معرفی شده است، به شما امکان می‌دهد موارد را بکشید و رها کنید. می توانید روی یک مورد ضربه بزنید و با انگشت خود آن را بکشید. از قبل می‌توانید این کار را با ضربه زدن روی یک مورد، نگه داشتن صفحه لمسی و سپس حرکت دادن انگشت خود برای جابجایی موارد انجام دهید. با این حال، استفاده از گزینه Tap Dragging جدید آسان‌تر است.

برای اینکه این ویژگی جدید کار کند، به صفحه‌کلیدی نیاز دارید که دارای ترک‌پد سازگار باشد که از ژست‌ها پشتیبانی می‌کند.

با اندروید 14، گوگل سه ژست جدید را معرفی کرد:

  • ضربه سه انگشتی: به عقب برگردید.
  • سوایپ با سه انگشت به بالا: به خانه بروید.
  • کشیدن انگشت با سه انگشت به بالا و نگه دارید: منوی چند وظیفه ای را باز کنید.

از آنجایی که دستگاه‌های گلکسی تب دارای لوازم جانبی صفحه‌کلید شخص اول با ترک‌پد هستند، می‌توانید از ژست کشیدن ضربه برای انتقال فایل‌ها و موارد از یک مکان به مکان دیگر استفاده کنید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.