تراشه مغزی ایلان ماسک تأییدیه FDA را برای بازیابی بینایی دریافت کرد

استارت آپ تراشه مغز ایلان ماسک Neuralink مدتی است که در اخبار بوده است. روز سه شنبه، Neuralink اعلام کرد که به یک نقطه عطف دیگر دست یافته است. این شرکت اعلام کرد که نام “دستگاه پیشرفت” را از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) دریافت کرده است.

برای کسانی که اطلاع ندارند، چنین وضعیتی به دستگاه‌های پزشکی اعطا می‌شود که درمان یا تشخیص بیماری‌های تهدیدکننده زندگی را ارائه می‌کنند و هدف از آن تسریع روند توسعه و بررسی است.

تراشه مغزی Neuralink Blindsight نام دارد. این شرکت می‌گوید که این تراشه مغزی این پتانسیل را دارد که حتی کسانی که هر دو چشم و عصب بینایی خود را از دست داده‌اند، دوباره ببینند. ماسک هیجان زده به پلتفرم رسانه اجتماعی X (توئیتر سابق) خود رفت تا این خبر را به اشتراک بگذارد. وی در ادامه افزود Blindsight درهای جدیدی را در علم پزشکی باز خواهد کرد. با این حال، Neuralink هنوز جزئیات خاصی را در مورد زمان شروع آزمایشات انسانی برای Blindsight به اشتراک نگذاشته است، ما از FDA نیز سخنی در این مورد نداریم.

برای افراد ناآشنا، Neuralink در سال 2016 توسط ایلان ماسک و تیمی از مهندسان تاسیس شد. آنها با هم روی یک رابط تراشه مغز کار می کردند که می تواند در جمجمه کاشته شود. پس از تکمیل و موفقیت، این شرکت ادعا می کند که این فناوری به طور بالقوه می تواند به افراد ناتوان کمک کند تا حرکت، ارتباطات و حتی بینایی را دوباره به دست آورند.

بنابراین این تراشه مغزی با پردازش و انتقال سیگنال های عصبی به دستگاه های خارجی مانند رایانه یا تلفن کار می کند. در اوایل سال جاری، Neuralink با موفقیت تراشه مغزی را در بیمار دوم خود کاشت. او از آن برای بازی های ویدیویی و طراحی اشیاء سه بعدی استفاده می کرد.

همراه با Blindsight، Neuralink همچنین روی ایمپلنت دیگری کار می‌کند که به بیماران فلج کمک می‌کند تا با فکر کردن از دستگاه‌های دیجیتال استفاده کنند. بیایید ببینیم این کارآزمایی‌ها چگونه نتیجه می‌دهند و آیا این روش‌ها در آینده از نظر پزشکی استفاده خواهند شد یا خیر. نظر شما در مورد آن چیست؟

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.