بیل گیتس: من می توانم مایکروسافت را به عنوان شرکت هوش مصنوعی برای رقابت با OpenAI و گوگل راه اندازی مجدد کنم

بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت و زمانی ثروتمندترین مرد جهان بود، برداشت جالبی از ظهور استارت آپ های مبتنی بر هوش مصنوعی به اشتراک گذاشت و اعتراف کرد که اگر به او فرصت داده شود، مایکروسافت را به عنوان یک شرکت هوش مصنوعی برای رقابت با OpenAI و گوگل راه اندازی مجدد خواهد کرد.

گیتس معتقد است که هر استارتاپ هوش مصنوعی امروز می تواند میلیاردها دلار درآمد کسب کند فقط به این دلیل که در این زمینه فعال است.

گیتس در مصاحبه اخیر خود به CNBC گفت: «امروز، کسی می‌تواند میلیاردها دلار برای یک شرکت جدید هوش مصنوعی جمع‌آوری کند. این میلیاردر چند سال پیش مایکروسافت را ترک کرده بود و از آن زمان به شدت بر امور بشردوستانه تمرکز کرده است. با این حال، او همچنان درگیر امور داخلی مایکروسافت است.

و در حالی که مایکروسافت یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در OpenAI است، او گفت که برخلاف استارت آپ های فعلی، تلاش خواهد کرد تا جایی که هوش مصنوعی می تواند مفید باشد را شناسایی کند. گیتس مطمئن به نظر می رسید که فرصت رشد بی نهایتی را با رقابت کم به شرکت ارائه می دهد.

او گفت: «برای اینکه واقعاً «به‌عنوان یک شرکت کوچک» برجسته شوید، باید کاری را که می‌خواهید به‌طور منحصربه‌فرد انجام دهید، انتخاب کنید. واضح است که بنیانگذار مایکروسافت معتقد است که هنوز جایی برای یک شرکت هوش مصنوعی وجود دارد که بتواند با OpenAI، Google، Anthropic و دیگر استارتاپ‌های نوظهور هوش مصنوعی رقابت کند.

با این حال، گیتس همچنین صادقانه اعتراف کرد که برای استارت‌آپ ساختگی‌اش غیرممکن است که موفقیت مایکروسافت در این رده را افزایش دهد. او گفت که دومی به دلیل تلاش آشکارش برای رساندن رایانه های شخصی به هر خانه و توانایی مهندسین برای ساختن نرم افزارهایی که از آنها پشتیبانی می کند، به چنین موفقیتی دست یافت.

«فقط اعتقاد به هوش مصنوعی، خیلی منحصر به فرد نیست. بنابراین، من باید دیدگاهی منحصر به فرد از نحوه طراحی سیستم های هوش مصنوعی ایجاد کنم – چیزی که دیگران آن را دریافت نکردند.

این میلیاردر در ادامه افزود که تشخیص مسیر روشن برای موفقیت در صنعت هوش مصنوعی دشوار است. در عوض، مغز 20 ساله او ممکن است بتواند چیز احمقانه ای را در روشی که شرکت های دیگر با هوش مصنوعی برخورد می کنند، شناسایی کند.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.