سری 14T شیائومی با ویژگی های مجهز به هوش مصنوعی عرضه می شود

سری 14T شیائومی قرار است در تاریخ 26 سپتامبر در برلین عرضه شود. جدیدترین گوشی‌های هوشمند این شرکت که به عنوان جانشین سری 13T شیائومی که در نوامبر 2023 معرفی شدند، می‌توانند قابلیت‌های هوش مصنوعی (AI) از جمله Circle to Search را ارائه دهند – ابزار جستجوی بصری گوگل که در ژانویه با سری گلکسی S24 معرفی شد.

این گوشی ها همچنین می توانند به چندین ویژگی هوش مصنوعی دیگر مجهز شوند که توسط مدل بزرگ زبان جمینی (LLM) گوگل طراحی شده است.

دایره ای برای جستجو در سری Xiaomi 14T

طبق مطالب تبلیغاتی لو رفته که توسط Spillsomebeans به دست آمده است، Xiaomi 14T و Xiaomi 14T Pro دارای قابلیت Circle to Search خواهند بود. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا با چرخش روی آن برای انتخاب متن و جابجایی جستجوی بصری آن در وب، قسمتی از صفحه را برجسته کنند. این می تواند با فشار طولانی دکمه هوم یا قرص ناوبری فعال شود و از اقداماتی مانند خط خطی کردن، یا دور زدن یا کشیدن روی یک شی و متن روی صفحه پشتیبانی می کند.

این ویژگی با عرضه سری گلکسی اس 24 سامسونگ در ژانویه آغاز شد و در هفته‌ها و ماه‌های بعدی برای گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل نیز عرضه شد. با این حال، آنها تنها گوشی هایی هستند که دارای آن هستند. این گزارش حاکی از آن است که معرفی سری 14T شیائومی این موضوع را تغییر خواهد داد.

علاوه بر Circle to Search، Xiaomi 14T و 14T Pro ظاهراً با چهار ویژگی دیگر با پشتیبانی هوش مصنوعی همراه خواهند بود: AI Notes، AI Interpreter، AI Subtitles و AI Voice Recorder.

گفته می شود که AI Notes از هوش مصنوعی مبتنی بر ابر برای ارائه خلاصه هوش مصنوعی، ترجمه هوش مصنوعی و سایر عملکردها در برنامه Notes استفاده می کند. در همین حال، مترجم هوش مصنوعی ممکن است قابلیت ترجمه بلادرنگ را برای تعاملات چهره به چهره، تماس های تلفنی یا جلسات کنفرانس ارائه دهد.

طبق گزارش‌ها، هر دو گوشی هوشمند با قابلیت‌های دسترسی پیشرفته به واسطه زیرنویس‌های هوش مصنوعی و ضبط‌کننده صدای هوش مصنوعی عرضه خواهند شد.

محتوای تبلیغاتی فاش شده همچنین نشان می دهد که Xiaomi 14T از چیپست MediaTek Dimensity 8300 مجهز خواهد شد که با 12 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی جفت می شود. مورد دوم از طریق کارت microSD قابل ارتقا خواهد بود. طبق گزارش ها، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از HyperCharge 45 واتی پشتیبانی می شود که ممکن است ظرف تنها 45 دقیقه دستگاه را از صفر به 100 درصد برساند.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.