کاربران اندروید اکنون می توانند از طریق RCS با کاربران آیفون چت کنند

اوایل امروز، اپل عرضه iOS 18 را برای آیفون‌ها آغاز کرد. در میان چیزهای دیگر، پشتیبانی از خدمات ارتباطی غنی (RCS) را ارائه می دهد که پیام رسانی بهتری را بین اندروید و iOS امکان پذیر می کند.

RCS نسخه ارتقا یافته SMS/MMS است که بسیاری از ویژگی‌های اضافی مانند رسید خواندن، نشانگرهای تایپ، واکنش پیام، توانایی ارسال رسانه با وضوح بالاتر و امکان ارسال پیام از طریق Wi-Fi و داده‌های تلفن همراه به جای شرکت مخابراتی را ارائه می‌دهد.

گوگل در سال 2019 با ارتقاء Google Messages با پشتیبانی از پروتکل، راه اندازی سرویس های ارتباطی غنی را برای دستگاه های اندرویدی آغاز کرد. از سوی دیگر، اپل، پنج سال پس از انجام این حرکت توسط گوگل، پشتیبانی از RCS را به آیفون‌ها اضافه می‌کند.

بنابراین، چرا اپل سال ها طول کشید تا پشتیبانی از RCS را به iOS ارائه کند؟ خوب، هیچ اطلاعات مشخصی در مورد آن وجود ندارد. شاید این شرکت نمی خواست به مردم اجازه دهد از تجربه پیام رسانی با کیفیت بالاتر با کاربران اندروید لذت ببرند تا آنها را در اکوسیستم خود قفل نگه دارد.

در هر صورت، اکنون، وقتی Google Messages را در تلفن هوشمند Android یا Galaxy خود باز می‌کنید و سعی می‌کنید برای یک کاربر آیفون پیام ارسال کنید، باید «پیام RCS» را در قسمت ورودی متن ببینید و کاربران iOS باید «پیام متنی · RCS» را ببینند. ” در برنامه پیام ها. با RCS، باید بتوانید از تمام ویژگی های پیام رسانی ذکر شده در هنگام پیام رسانی بین Android و iOS لذت ببرید.

پس از به روز رسانی به iOS 18، کاربران آیفون نیازی به انجام کاری برای فعال کردن RCS روی گوشی خود ندارند. اپل این ویژگی را به صورت پیش فرض فعال کرده است. می توانید تنظیمات آن را در تنظیمات » برنامه ها » پیام ها پیدا کنید. توجه داشته باشید که رمزگذاری end-to-end (E2EE) بین اندروید و iOS در حال حاضر در دسترس نیست. بعلاوه، RCS در iPhone در حال حاضر برای مناطق محدود و اپراتورهای شبکه در دسترس است.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.