چهار مک بوک M4 جدید ماه آینده عرضه می شود

پس از رونمایی از آیفون 16، اپل تمرکز خود را به خط تولید مک معطوف کرده است و شایعه شده است که رویدادی برای ماه اکتبر برنامه ریزی شده است. در حالی که رویداد سپتامبر به شدت بر اکوسیستم رو به رشد شرکت و پیشرفت‌های هوش مصنوعی با «هوش اپل» تأکید داشت، اعلامیه‌های مک و آیپد به‌طور آشکاری غایب بودند.

مارک گورمن، کارشناس داخلی صنعت، پیشنهاد می‌کند که رویداد اکتبر حول محور معرفی مک‌های مجهز به M4 خواهد بود و نویدبخش یک جهش عملکرد نسبت به نسل فعلی M3 است. انتظار می رود این ترکیب شامل موارد زیر باشد:

  • J604: مک بوک پرو 14 اینچی ارزان قیمت با تراشه M4.
  • J614 و J616: مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی پیشرفته جدید، هر کدام با دو گزینه تراشه سطح حرفه ای M4.
  • J623: یک آی مک جدید با تراشه M4.
  • J773: مک مینی اصلاح شده و کوچکتر در انواع تراشه های M4 و M4 Pro.

گورمن می‌گوید: «به من گفته می‌شود که اکثر این مک‌ها از قبل از کارخانه ارسال می‌شوند (به استثنای برخی از مک‌بوک‌های پیشرفته‌تر و مک مینی با M4 Pro) و هم‌اکنون آماده عرضه هستند.»

گورمن همچنین پیشنهاد می کند که اپل به احتمال زیاد منتظر است تا همه مک های جدید به طور همزمان آماده عرضه شوند. مدل‌های مک‌بوک ایر M4 (J713 و J715) در سه ماهه اول سال 2025 انتظار می‌رود و مک استودیو جدید (J575) تا اواسط سال وارد بازار می‌شود. مک پرو (J704) تا قبل از پایان سال 2025 عرضه خواهد شد.

عدم وجود M4 MacBook Air در آینده نزدیک ممکن است برخی را ناامید کند، زیرا طراحی بدون فن آن همچنان یک انتخاب محبوب برای کاربران است.

تغییر اپل به سمت تراشه‌های سیلیکونی خود به‌طور قابل‌توجهی باعث بهبود ارائه‌های کامپیوتری آن شده است. کامپیوترهای اپل زمانی که به دلیل ارائه مشخصات فوق‌العاده با قیمت‌های عالی مورد تمسخر قرار می‌گرفتند، به رقبای سرسختی در بازار تبدیل شده‌اند. تمرکز روی هوش مصنوعی در این دسکتاپ های جدید نشان دهنده تعهد اپل به پیشرفت در این زمینه است.

منبع gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.