15 تا از بهترین بازی های شبیه سازی ps4 و ps5  

آیا تا به حال نام بازی‌های شبیه سازی شده را شنیده‌اید یا اینکه می‌دانید بهترین بازی‌های شبیه سازی شده برای ps4  و ps5  کدام‌اند؟ بازی‌های شبیه سازی شده بازی‌های محبوبی هستند که معمولا یک ژانر ماجراجویانه دارند و شما را به عنوان بازیکن مجبور می‌کنند تا برای خود یک فضای جدید بسازید و تمام جزییات صحنه را انتخاب کرده و به قولی خود را به چالش بکشید. چنانچه تا به امروز نام بازی شبیه سازی شده را نشنیده‌اید یا اینکه بهترین بازی‌های شبیه سازی شده را نمی‌شناسید مقاله پیش‌رو را از دست ندهید..

ما در این مقاله ۱5  تا از بهترین بازی های شبیه سازی ps4  و ps5  که نباید از دست بدهید را برای شما نام می‌بریم و داستان هر کدام را برای شما شرح می‌دهیم تا شما با توجه به سلیقه خود یکی از این بازی‌ها را انتخاب کرده و از بازی انتخابی خود لذت ببرید و ساعات خوشی را در کنار دوستانتان بگذرانید.

 Elite Dangerous

بازی Elite Dangerous یک اثر فوق العاده بوده که چندین سال است از ساخت آن می‌گذرد و سازندگان آن هربار بخش تازه‌ای به آن اضافه می‌کنند تا بازی هیجان‌ انگیزتر شود. این بازی ابتدا در ۲۵ آذر سال ۱۳۹۳ برای رایانه‌های شخصی و سپس در ۱۴ خرداد سال ۱۳۹۵ برای کنسول ایکس‌باکس وان در دسترس قرار گرفت. حال  طبق آخرین اخباری که به دست ما رسیده استودیوی فرانتیر دولوپمنتس تاریخ انتشار نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 تیر ماه امسال است. البته این نسخه علاوه بر کنسول پلی‌استیشن 4 برای کنسول ایکس‌باکس وان و کامپیوترهای شخصی نیز قابل اجرا است. این بازی، یک بازی فضایی جهان باز است که قرار است گیمر را به دنیایی عظیم بکشاند. داستان بازی از سال ۳۳۰۰ آغاز می‌شود و در همان ابتدای کار کارکترهای بازی تنها یک سفینه معمولی و مقداری پول دارند و بازیکن بازی باید تلاش کند  تا در این سفینه پیشرفت کند. این بازی آزادی عمل بالایی به مخاطبان می‌دهد و انجام کارهایی همچون جمع کردن منابع، معدن کاری، شکار خلافکاران، باربری و حتی مسافرکشی نیز در این بازی دوست داشتنی امکان پذیر است. این بازی بخش چند نفره‌ای نیز دارد که جذابیت‌ بازی را چند برابر کرده است.

Elden ring

این بازی  با ناپدید شدن ملکه‌ای به نام ماریکا آغاز و هیجان انگیزتر می‌شود و در آن  Elden Ring تکه تکه شده و به همین خاطر یک جنگ بزرگ میان فرزندان ماریکا شکل می‌گیرد. هرکدام از این افراد، تکه‌هایی به نام Great Rune به دست می‌آورند که با متحد کردن آن‌ها، دوباره Elden Ring شکل می‌گیرد. در این حین کاربر به عنوان فردی ناشناس وارد بازی شده و با داستان بازی هم جهت می‌شود.

این بازی برای اولین بار در ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ به بازار شد و گیمر این بازی را روی ایکس باکس وان، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس و بر روی کامپیوتر شخصی نصب کند و با کسب اطلاعات بیشتر راجب قیمت بازی الدن رینگ می تواند تصمیم خود را برای خرید نهایی کند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این بازی از پلتفرم‌های ذکر شده پشتیبانی می‌کند اما از cross-platform پشتیبانی نمی‌کند.

بازی های شبیه ساز ps5

Farming Simulator 2022

ممکن است بازی شبیه‌ساز مزرعه‌داری جذابیت زیادی برای کاربران نداشته باشد، ولی قطعا Farming Simulator 22 می‌تواند برای کسانی که به دنبال تجربه واقعی کشاورزی هستند، اما علاقه‌ای کارهای سنگین، دست‌های کثیف و صبح زود بیدار شدن ندارند یک بازی لذت بخش باشد . این مجموعه کار خود را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرد و به سرعت در دل کاربران جای گرفت و این سری توانسته بیش از ۲۵ میلیون نسخه فروش داشته باشد.  این بازی در اواخر سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد.

بازی  Farming Simulator 22  برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/ اس، گوگل استیدیا و پی‌سی مناسب است.

Jurassic world Evolution

در این بازی  کاراکتر اصلی وظیفه دارد که یک سری پارک‌ با تم دایناسور را بسازد و مدیریت کند.  داستان این بازی در کمپین بازی Jurassic World Evolution 2 اتفاق می‌افتد و در آن وقایع بعد  از آخرین فیلم این سری ( Fallen Kingdom) انجام می‌شود.  بشر در این بازی هنوز به زندگی در کنار  دایناسورها  عادت نکرده است و همین امر موجب شده تا بازیکن ماجراهای جذابی را تجربه کند.

بازی Jurassic World Evolution 2 یکی از مهمترین عناوین دایناسوری اخیر به حساب می‌آید که در تاریخ 9 ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ توسط کمپانی بازی سازی، توسعه دهنده و منتشر کننده و طراح Frontier Developments plc برای کنسول‌های نسل جدید همانند پلی استیشن 5، ساخته و منتشر شده است.

Planet Coaster

داستان بازی Planet Coaster Console Edition در پارک شهر می‌گذرد و در آن  کارکنان شرکت، پارک مورد نظر را توسعه می‌دهند. این بازی همچون بازی‌های شبیه‌سازی دیگری داستان پیچیده‌ای ندارد و بیشتر بر روی گیم پلی آن تمرکز شده است و اگر به هر دلیلی این بازی دلخواه تان نبود می توانید برای دیدن بازی های دیگر به لینک زیر مراجعه کنید:

https://xgamesstore.org/product-category/play-stations-4/

7 Gran Turismo

گرن توریسمو Gran Turismo براساس اتفاق‌های واقعی ساخته شده است.  یک گیمر ساده از  قشر کارگر که مهارت‌ بسیار زیادی دارد و همین امر موجب شده تا در نهایت او را به یک راننده واقعی و حرفه‌ای ماشین‌های مسابقه‌ای تبدیل شود.

این بازی جذاب در ۴ مارس ۲۰۲۲ برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ روانه بازار شد و کاربران با کنسول‌های جدید می‌توانند از این بازی استثنایی لذت ببرند.

Railway Empire

داستان این بازی در بین سال‌های 1830 تا 1930 اتفاق می‌افتد و  در طول آن گیمر در  دوران توسعه غرب می‌ماند. داستان این بازی از این قرار است که یک راه‌آهن سراسری که سواحل شرقی را به سواحل غربی متصل می‌کند در حال ساخت است و کارگران و کارفرمایان مختلفی دست به کار می‌شوند تا پروژه به بهترین شکل انجام شود و در این حین تم وسترن بازی جذابیت آن را بیشتر می‌کند.

قرار است که بازی Raiway Empire  در بیست و ششم ژانویه سال آینده برای پلتفرم‌های مختلفی مثل ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی‌سی منتشر شود. افرادی که این  بازی را پیش خرید کرده‌اند می‌توانند به بتای محدود بازی نیز دسترسی داشته باشند.

Euro truck simulator 2

در این بازی محبوب گیمر می‌تواند یک کامیون را برای رانندگی و بازی هیجان انگیز انتخاب کند و با کامیون خود از نقاط گوناگون بار بزند و آن را تحویل دهد. هرچه این بازیکن در بازی خود پیشرفت کند امکان خرید وسایل و انبار بیشتر و استخدام رانندگانی که برای وی کار می‌کنند را دارد. این بازی دوست داشتنی در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۲ روانه بازار شد و در پلتفرم‌های مختلفی مثل پی سی قابل اجرا است.

Cooking simulator

در این بازی مسئولیت آشپزخانه‌ای بزرگ بر عهده بازیکنان است؛ بازیکنان باید در کنار پخت غذا  روی نظافت و سرویس لوازم نیز نظارت کنند. همانگونه که حدس می‌زنید پخت غذا‌های مختلف و رستورانی کار خیلی ساده‌ای نیست و به کمک آموزش‌های مختلف دارد.  بازی Cooking Simulator دارای حالت Career است که در طی  آن کاربر برای حرفه‌ای تر شدن تلاش کند.

بازی ذکر شده که توسط استودیو Wastelands Interactive ساخته شده  و کمپانی Playway SA آن را در ابتدای  سال ۲۰۱۹ روی پلتفرم پی سی عرضه و روانه بازار کرده است.

Two Point Campus

بازی Two Point Campus در پلتفرم‌هایی مثل کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ قابل اجرا است. این بازی دقیقا  شبیه به  بازی Two Point Hospital است که شبیه‌ساز مدیریت است اما در این نسخه کاربران می‌توانند دانشگاه مورد علاقه خود را تأسیس کرده و تمام جزییات آن را انتخاب کنند.

 Microsoft Flight simulator

سال 2020  جدیدترین نسخه از مشهورترین مجموعه شبیه‌ساز پرواز در صنعت گیمینگ بوده است. در این بازی شبیه سازی شده گیمر در هواپیماهای مختلفی قرار می‌گیرد و هربار که در هواپیماهای مختلف سوار می‌شود متوجه می‌شود که آموزش‌های قبلی به درد آن نمی‌خورد و این بار نیز باید یک سری نکات جدید یاد بگیرد. یادگیری هر هواپیما نیز چالش‌های خاص خود را دارد و این مسئله موجب خاص‌تر شدن بازی می‌شود.

بازی شبیه ساز پلی استیشن

 power Wash Simulator

بازی PowerWash Simulator در اکتبر 2021 برای پلتفرم های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد و گیمر در آن  کنترل یک دستگاه شوینده پرفشار را در دست دارد و در طول بازی باید  کثیف‌ترین نقاط شهر خود را پاک‌سازی کند. چنانچه به بازی‌های بامزه علاقه دارید قطعا این بازی می‌تواند نظرتان را به خود جلب کند.

Kerbal Space Program

در  بازی پیش‌رو بازیکن کنترل موجودات  سبز رنگ کوچکی به نام kerbal را برعهده دارد که این موجودات قرار است که در پایگاه تحقیقاتی فضایی خود تحقیقات خاصی را انجام دهند.

در این بازی گیمر مرکز تحقیقاتی فضایی موسوم به Kerbal Space Center را کنترل می‌کند  که شامل چند  قسمت‌ مختلف مثل تحقیقات، ماموریت، ساخت هواپیما، ساخت سفینه و فضاپیما، محل پرتاب موشک و غیره است.

Aven Colony

داستان بازی مورد نظر در سیاره‌‌ای به نام Aven اتفاق می‌افتد و ماجرای انسان‌‌هایی به‌تازگی از زمین به این سیاره رفته‌اند را روایت می‌کند .بازیکن در طول داستان به شهرسازی و توسعه‌‌ی شهری می‌پردازد و در این میان ماجراهای جذابی را تجربه می‌کند و خطرات بسیار زیادی پشت سر می‌گذارد البته در این راه منابع بسیار غنی‌ که در این کره بیگانه در اختیار دارد تا کار او به بهترین شکل ممکن انجام شود.

 Two point Hospital

این بازی یک اثر فوق العاده در زمینه مدیریت بیمارستان است که در آن، ابتدا کار را در یک  فضای خالی بیمارستان آغاز می‌شود و گیمر باید از بخش‌هایی همچون میز پذیرش،  اتاق‌های مختلف و…  را در آن بسازد و نیرو‌های متخصص هر بخش را استخدام کند و صد البته در این میان نیز باید کاری کند و بیمارستان را به درآمد برساند.

کلام آخر

بازی‌های شبیه سازی شده جز محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شوند که در سالهای اخیر شاهد تغییر و تحولاتی در این بازی‌ها هستیم. این بازی‌های طرفدارن خاص خود را دارد و معمولا مورد توجه گیمرهای حرفه‌ای قرار می‌گیرد زیرا این بازی‌ها گیم پلی و گرافیک کامل‌تری نسبت به بازی‌های دیگر دارند و همین امر موجب شده تا نظر کاربران زیادی به این بازی‌ها جلب شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.