بررسی لپ تاپ Magic Book Art 14 آنر

در ماه جولای، آنر از MagicBook Art 14 برای بازار چین رونمایی کرد و روی کاغذ واقعاً چشمگیر به نظر می رسید.

این لپ تاپ صفحه نمایش تقریبا 15 اینچی (14.6 اینچی) با نسبت تصویر بسیار راحت 3:2 دارد و یک صفحه نمایش لمسی 120 هرتزی OLED برای راه اندازی است. این لپ تاپ دارای باتری 60 وات ساعتی، مجموعه ای کامل از پورت ها، پردازنده Core 7 Ultra 155H اینتل با حداکثر 32 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی است.

همه چیزهایی که در یک بسته 1.03 کیلوگرمی قرار می گیرند – شما درست خواندید – یک پر بالای 1 کیلوگرم. برای درک این موضوع، مک بوک ایر 15.3 اینچی تنها حدود 7 درصد مساحت صفحه نمایش بیشتری دارد (677 سانتی متر مربع در مقابل 634 سانتی متر مربع) اما وزن آن 46 درصد بیشتر است (1.51 کیلوگرم در مقابل 1.03 کیلوگرم). نیم کیلو تفاوت زیادی برای یک لپ تاپ فوق قابل حمل است.

Honor خود MagicBook Art 14 را در یک جعبه نازک و آداپتور 65 واتی و کابل USB-C قابل جدا شدن آن را در یک جعبه جداگانه که در یک جعبه مقوایی بزرگتر قرار داده شده است ارسال می کند.

کیفیت طراحی و ساخت

Honor MagicBook Art 14 راه حل منحصر به فردی برای قرارگیری دوربین خود پیدا کرده است. به جای چاق کردن قاب بالای لپ تاپ برای قرار دادن دوربین، اضافه کردن یک بریدگی ناخوشایند یا اکتفا به یک محلول روی بینی، دوربین را به یک قطعه مغناطیسی تبدیل کرد که در هنگام استفاده به بالای صفحه نمایش متصل می شود و در داخل آن قرار می گیرد.

این باعث می‌شود که حاشیه‌های صفحه‌نمایش 2.2 میلی‌متر در کناره‌ها و بالا ظاهر شود و دستگاهی تمیز به‌نظر برسد. به علاوه هرگونه نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی را که ممکن است داشته باشید را از بین می برد زیرا نه تنها دوربین به شما نگاه نمی کند، بلکه در مواقعی که به آن نیاز ندارید کاملاً جدا می شود.

طراحی داخلی هوشمندانه و انتخاب مواد سبک در سراسر آن، وزن باورنکردنی 1.03 کیلوگرم را ممکن می کند. این لپ‌تاپ دارای صفحه‌کلید تیتانیومی است که نسبت به مدل‌های قبلی وزن آن 16 درصد کاهش می‌یابد.

بدنه از آلیاژ منیزیم ساخته شده است که بدنه آن 30 درصد سبک تر از مدل های قبلی است. این پوشش به نام Satin Emanel Spraying Technology است که پوششی سازگار با پوست است که طبق ادعای شرکت، بسیار بادوام است. این لپ‌تاپ در رنگ‌های Sunrise White (با رنگ‌های ظریف صورتی و بنفش) یا سبز زمردی، که در نور خاصی به سمت آبی متمایل می‌شود و آن‌طور که مواد مطبوعاتی فکر می‌کنید سبز زیتونی نیست، عرضه می‌شود.

در داخل، Honor باتری طراحی کرده است، بنابراین استفاده از فضا را 28٪ بهینه می کند.

ماژول دوربین tuckaway بدون شک نوآورانه است. داخل گوشه سمت چپ لپ‌تاپ قرار گرفته و می‌توان آن را با فشار انگشت به داخل یا خارج کرد. این ماژول بسیار ایمن در بدنه لپ‌تاپ قرار می‌گیرد و می‌توان آن را به هر شکلی که می‌خواهید جمع کرد – حتی اگر پین‌ها به سمت بیرون باشند (اگرچه نباید این کار را انجام دهید).

این یک راه هوشمندانه برای مقابله با دوربین در لپ‌تاپ است، اما دو پورت سمت چپ MagicBook Art 14 را کمی پایین‌تر می‌برد. این یک نگاه نامتعادل است که می تواند برخی افراد را ناراحت کند.

ماژول دوربین به بالای لپ تاپ متصل می شود و تا حد زیادی از دید خارج می شود. با حس مغناطیسی مثبت می‌چپد و اگر به هر دلیلی بخواهید می‌توانید از آن در پشت لپ‌تاپ استفاده کنید.

صفحه نمایش، صفحه کلید، بلندگو، دوربین

نمایش Honor MagicBook Art 14 یک شاهکار است. در حالی که این تنها لپ‌تاپ نیست که با پنل OLED عرضه می‌شود، اما واقعاً یکی از بهترین‌های موجود است.

این صفحه نمایش 14.6 اینچی 3120×2080 پیکسلی 10 بیتی FullView با نسبت تصویر 3:2 مربع تر از حد متوسط، نرخ تازه سازی تا 120 هرتز و کنترل لمسی 10 نقطه ای است. این پنل دارای پوشش 100% DCI-P3 و همچنین رتبه بندی DeltaE (ΔE) زیر 0.5 است. این پنل 4320Mh PWM بدون سوسو کم نور را انجام می دهد و حتی از TUV Rheinland گواهینامه انتشار کم نور آبی دریافت کرده است.

این پنل در حالت HDR تا 700 نیت روشنایی دارد و ما 500 نیت را در حالت SDR اندازه‌گیری کردیم. Huawei MateBook X Pro 2024 کمی بالاتر بود، به خصوص در HDR (950 nits) اما MagicBook Art 14 هنوز به طرز چشمگیری روشن است.

ما همیشه هواوی و آنر را به خاطر ارسال دستگاه‌هایشان با پشتیبانی از رنگ نمایشگر اختصاصی تحسین کرده‌ایم و MagicBook Art 14 از این روند پیروی می‌کند. روی دسکتاپ کلیک راست کرده و وارد Display Manager شوید، جایی که می‌توانید انتخاب کنید لپ‌تاپ به چه طیف رنگی پایبند باشد – sRGB، P3 یا native. این یک ویژگی عالی است که اکثر رایانه های شخصی دیگر فاقد آن هستند و به ویژه برای سازندگان محتوا مفید است.

اینجا همچنین جایی است که می توانید تن رنگ صفحه را تنظیم کنید، آن را در حالت کتاب الکترونیکی قرار دهید و رنگ را به خوبی تنظیم کنید.

کیبوردهای Honor و Huawei مدت‌هاست که برای تایپ عالی بوده‌اند، اما MagicBook Art 14 یک قدم بالاتر است. واقعاً نمی‌توانیم بگوییم که می‌توانیم از ساختار تیتانیومی قدردانی کنیم، اما کلیدها نسبت به MateBook X Pro 2024 کمی نرم‌تر و مرطوب‌تر به نظر می‌رسند.

کلیدها دارای مسیر استاندارد 1.5 میلی متری هستند و فاصله بسیار خوبی دارند. گیمرهای مشتاق کلیدهای پیکان رو به بالا و پایین کوچکتر را مسخره می کنند، اما این تنها شکایتی است که می توانیم به آن فکر کنیم.

ترک پد Honor MagicBook Art 14 بسیار بزرگ و با کیفیت است. سطح شیشه ای صاف برای سر خوردن انگشتان شما عالی است و یک واحد حالت جامد است، می توانید با همان حس دقیق روی هر جایی که دوست دارید کلیک کنید. شما می توانید حساسیت ردیابی و قدرت ارتعاش را مطابق میل خود تنظیم کنید.

ترک‌پد تا 5 انگشت را پشتیبانی می‌کند، اگرچه ویندوز در حال حاضر از 4 انگشت بالاتر است. تعدادی حرکات اختصاصی از طریق نرم‌افزار از پیش نصب‌شده Honor مانند ضربه زدن به اسکرین‌شات وجود دارد. همه آنها ویدیوهای دمو کوتاهی دریافت می کنند و شما می توانید تصمیم بگیرید که آنها را فعال کنید یا خیر.

شش بلندگو و سه میکروفون روی این لپ‌تاپ وجود دارد و کارشان عالی است. حجم زیادی برای پر کردن یک اتاق وجود دارد و حتی برخی از نکات باس زیر آن وجود دارد که صدا را کامل می کند.

شما یک اسکنر اثر انگشت با پشتیبانی از Windows Hello در داخل دکمه پاور دریافت می کنید و بدون مشکل کار می کند. از حافظه پنهان اثر انگشت پشتیبانی می‌کند، به این معنی که یک بار فشار دادن دستگاه روشن می‌شود و پس از راه‌اندازی ویندوز به صفحه ورود، به‌طور خودکار شما را وارد ویندوز می‌کند.

دوربین 1080p مغناطیسی دارای سنسورهای IR برای Windows Hello نیست. از نظر کیفیت، به اندازه کافی وب کم خوب است اما چیز خاصی نیست. کیفیت تصویر خوب است اما برای مثال HDR وجود ندارد.

میدان دید وب‌کم بسیار وسیع است و می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که صورت خود را در فریم ردیابی کند. شما همچنین می توانید با پس زمینه های مجازی بازی کنید.

انجام تماس از طریق MagicBook Art 14 یک تجربه عالی است. تماس‌گیرندگان گزارش دادند که از طریق میکروفون‌های سه‌گانه لپ‌تاپ صدای ما را خوب شنیدند و از حذف فعال نویز قدردانی کردند.

MagicBook Art 14 شما را از نظر پورت ها ناامید نمی کند. شما دو USB-C در سمت چپ دارید – یکی Thunderbolt 4 (40Gbps) و یک USB 3.2 Gen 1 (5Gbps). در سمت راست یک USB-A (5 گیگابیت بر ثانیه)، یک HDMI 2.1 (4k@60Hz) و یک جک 3.5 میلی متری صدا قرار دارد.

برای شارژ باید از USB-C مجهز به Thunderbolt در سمت راست استفاده کنید (روی آن یک رعد و برق وجود دارد) زیرا بالاترین سرعت شارژ را به همراه دارد.

عملکرد، هوشمندی Copilot، عمر باتری

می‌توانید Honor MagicBook Art 14 را با Intel Core Ultra 5 125H (14 هسته کل، 4 کارایی، 8 بازده، 2 راندمان کم مصرف) یا با کابل بیشتر Core Ultra 7 155H (16 هسته کل، 6 کارایی، 8 هسته) مشخص کنید. efficiency, 2 low-power efficiency) با گرافیک Arc که در اینجا داریم.

امکان انتخاب بین 16 یا 32 گیگابایت رم LPDDR5x و 1 ترابایت NVME SSD وجود دارد.

این اولین لپ تاپ Honor است که با Copilot یکپارچه شده است و کلید ویندوز مناسب را با یک کلید Copilot اختصاصی تعویض می کند. Copilot روی دستگاه برای دادن پاسخ های شخصی کار می کند و عمیقاً با برنامه های مایکروسافت مانند Outlook و Microsoft 365 یکپارچه شده است.

می‌تواند فرمول‌ها را ایجاد کند، نمودارها و نمودارها را ایجاد کند، نکات کلیدی را در ایمیل‌ها خلاصه کند، و جلسات را در زمان واقعی رونویسی کند. اگر کار خود را از طریق مجموعه برنامه های مایکروسافت انجام دهید، این یک تقویت کننده سرعت واقعی است.

Meteor Lake اینتل در این مرحله به فراموشی سپرده شده است، بنابراین ما بر نحوه عملکرد آن در این دستگاه تمرکز خواهیم کرد. این یک تطابق بسیار نزدیک برای Core 9 Ultra 185H است که ما در Huawei MateBook X Pro 2024 آزمایش کردیم و تعداد هسته های فیزیکی یکسانی داشت.

در Geekbench 6، امتیاز مشابهی را در تک هسته‌ای به دست آورد، اما در چند هسته‌ای حدود 15 درصد عقب‌تر است. سرعت SSD خوب است اما به PCIe Gen 3 نزدیکتر از Gen 4 است.

MagicBook Art 14 دارای باتری 60 وات ساعتی است که در تست ویدیوی YouTube ما 6:37 ساعت (400 نیت، 80dB) و 6:53 ساعت در تست حلقه مرور ما (400 نیت) دوام آورد. شارژ لپ تاپ از 0 درصد به کامل حدود یک ساعت و نیم طول کشید و در 30 دقیقه اول به 43 درصد رسید.

نتیجه گیری

Honor یک اولترابوک جذاب در MagicBook Art 14 ساخته است. از هر زاویه ای که به آن نگاه کنید، این دستگاه استثنایی از انبوه لپ تاپ های نازک و سبک متمایز است. ساخت آن فلز ماشینکاری شده معمولی شما نیست و در دو رنگ جالب می آید. دوربین مغناطیسی نوآورانه اجازه می دهد تا یک قاب نازک و یکنواخت در اطراف یک صفحه نمایش بزرگتر از اکثر رقبای 14 اینچی داشته باشد. ناگفته نماند که این یک پنل OLED شگفت انگیز با نرخ تازه سازی سریع 120 هرتز است.

و به عنوان یک جمع بندی کلی، دستگاه مجهز به اینتل کاملاً خوب کار می کند – قدرتمند است اما خنک و بی صدا کار می کند. و شما می توانید زمان کار بسیار معقولی را از باتری 60 وات ساعتی دریافت کنید. با این حال، MagicBook Art مجهز به Snapdragon X Elite که به تازگی معرفی شده است، با سؤالات مبرمی بر این نسخه اینتل ظاهر می شود – نسخه ARM چقدر از نظر دوام باتری بهتر خواهد بود؟

با این حال، هنوز مدتی باقی مانده است و Intel Core Ultra 7 155H با گرافیک بسیار برتر خود در آستانه ورود به بازار است.

جوانب مثبت

  • تعادل عالی اندازه و وزن ایجاد می کند
  • احساس جامد، ما رنگ منحصر به فرد را دوست داریم
  • صفحه نمایش OLED با دقت رنگ با 500 نیت SDR و 700 نیت روشنایی HDR
  • انتخاب پورت عالی – Thunderbolt، USB-A، HDMI
  • آرام و خنک می دود
  • طراحی خلاقانه دوربین مغناطیسی

جوانب منفی

  • فقط یک USB-C Thunderbolt 4 است
  • اسلات دوربین پورت های USB-C را به وسط لپ تاپ فشار می دهد
  • SSD کاملاً مطابق با استانداردهای PCIe 4.0 نیست
منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.