گلکسی اس 25 برای استفاده انحصاری از تراشه اسنپدراگون، اگزینوس را کنار می گذارد؟

در حالی که انتظار می رفت سامسونگ از ترکیبی از تراشه های اگزینوس و اسنپدراگون در سری گلکسی اس 25 استفاده کند، گزارش جدید ادعا می کند که این شرکت به طور انحصاری از تراشه اسنپدراگون استفاده خواهد کرد.

همه مدل‌های گلکسی اس 25 می‌توانند از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به جای اگزینوس 2500 استفاده کنند

طبق گزارش Hankyung، گلکسی S25، گلکسی S25 پلاس و گلکسی S25 اولترا از پردازنده Snapdragon 8 Gen 4 For Galaxy در سطح جهانی استفاده خواهند کرد. در حالی که انتظار می رفت این شرکت از تراشه داخلی Exynos 2500 که چند هفته پیش معرفی شد، در گلکسی اس 25 و گلکسی اس 25 پلاس استفاده کند، ظاهرا تصمیم خود را تغییر داده است.

گلکسی اس 25 برای استفاده انحصاری از تراشه اسنپدراگون، اگزینوس را کنار می گذارد؟ - چیکاو

این استراتژی جدید با سال جاری متفاوت است، جایی که گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس از اگزینوس 2400 در اکثر کشورها استفاده می کنند و گلکسی اس 24 اولترا به طور انحصاری از اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده می کند. این به این دلیل است که سامسونگ قصد دارد از “فقط بالاترین” استفاده کند. اجزای عملکرد.” ظاهراً این شرکت می‌خواهد شک و تردیدهای مربوط به عملکرد مردم در مورد گوشی‌های پرچمدار گلکسی را از بین ببرد.

گفته می شود اسنپدراگون 8 نسل 4 بهبود قابل توجهی (بیش از 30 درصد) در عملکرد هوش مصنوعی و پردازنده گرافیکی به همراه خواهد داشت.

از آنجایی که آیفون 16 اولین گوشی هوشمند اپل خواهد بود که بر عملکرد و ویژگی های هوش مصنوعی تمرکز دارد، سامسونگ باید به درستی با آن رقابت کند و گلکسی اس 25 باید بهترین عملکرد هوش مصنوعی صنعت را داشته باشد. گفته می شود عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 4 با تراشه A18 آیفون 16 مطابقت دارد.

گفته می شود شرکت های چینی مانند هواوی و شیائومی نیز در حال کار بر روی اولین گوشی های مبتنی بر هوش مصنوعی خود هستند. بنابراین، سامسونگ نمی‌خواهد ریسک کند و به دنبال چیزی جز بهترین‌های بازار چیپست نباشد. این شرکت کره‌ای می‌خواهد با استفاده از Snapdragon 8 Gen 4 For Galaxy در سری Galaxy S25 برتری تلفن‌های هوش مصنوعی را حفظ کند.

سامسونگ در برخی از گوشی های رده بالای خود از Exynos برای مذاکره در مورد قیمت بهتر استفاده می کند، زیرا بخش System LSI سامسونگ و کوالکام برای دریافت بالاترین سفارشات (معمولاً ده ها میلیون) با هم رقابت می کنند. بنابراین، آنها سعی می کنند تراشه های خود را با کمترین قیمت به بخش گوشی های هوشمند سامسونگ عرضه کنند. تراشه های منبع دوگانه همچنین قابلیت اطمینان زنجیره تامین را افزایش می دهد.

این شرکت کره جنوبی در سال 2021 7.6295 تریلیون KRW (حدود 5.69 میلیارد دلار) به 11.732 تریلیون KRW (~ 8.75 میلیارد دلار) در سال 2023 خرج کرد. بنابراین، این شرکت در حال حاضر حدود 20 درصد از هزینه گوشی های هوشمند را برای چیپ ست خود هزینه می کند.

Galaxy Z Flip 5 و Z Fold 5 می توانند از Exynos 2500 استفاده کنند

در حال حاضر، بخش نیمه هادی سامسونگ بر روی بهبود عملکرد و پایداری تراشه Exynos 2500 تمرکز خواهد کرد.

بر اساس گزارش ها، کسب و کار راه حل های دستگاه سامسونگ به مدیران شرکت ریخته گری خود دستور داده است تا فرآیندهای ساخت تراشه های نیمه هادی 3 نانومتری و پیشرفته تر خود را برای تضمین رقابت در بازار بهبود بخشند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.