سامسونگ همچنان در فروش ساعت های هوشمند از اپل عقب تر است

وقتی صحبت از ساعت های هوشمند همه جانبه برای بازار انبوه به میان می آید، اپل و سامسونگ مدت زیادی است که پیشتاز این بسته هستند. بر روی کاغذ، ساعت‌های هوشمند هر دو برند از نظر مشخصات سخت‌افزاری و با اپل واچ اولترا و گلکسی واچ اولترا نیز از نظر طراحی یکدست هستند. با این حال، وقتی صحبت از فروش به میان می‌آید، سامسونگ از زمانی که اپل وارد بازار ساعت‌های هوشمند شد، بسیار عقب‌تر بوده است. متأسفانه، در سه ماهه گذشته تغییری نکرده است.

Canalys به تازگی تجزیه و تحلیلی را در مورد حمل و نقل باندهای پوشیدنی هوشمند در سراسر جهان در سه ماهه دوم سال 2024 منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، اپل در سه ماهه دوم سال 2024، سهم 49 درصدی در عرضه ساعت های هوشمند داشته است و رتبه اول جدول را به خود اختصاص داده است. سامسونگ با 15 درصد سهم در جایگاه دوم قرار گرفت. این بدان معناست که غول فناوری کره جنوبی بیش از سه برابر کمتر ساعت هوشمند در مقایسه با غول فناوری کوپرتینویی عرضه کرده است. همانطور که در تصویر زیر می بینید، گارمین، هواوی و گوگل به ترتیب با 11، 7 و 4 درصد سهم، رتبه های سوم، چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

چرا مردم اپل واچ را به ساعت هوشمند Wear OS انتخاب می کنند؟

به عبارت ساده، اپل تقریباً نیمی از بازار ساعت های هوشمند در سراسر جهان را در اختیار دارد. ساعت‌های هوشمند اپل معمولاً گران‌تر از ساعت‌های گوگل و سامسونگ هستند. با وجود این، افراد بیشتری به جای ساعت های گلکسی یا پیکسل واچ اپل واچ می خرند. این نشان می دهد که اپل کاری را درست انجام می دهد که گوگل و سامسونگ انجام نمی دهند.

طبق تجربه من، اپل واچ ها سه مزیت اصلی نسبت به ساعت های گلکسی و پیکسل واچ دارند. اولا، آنهایی که از اپل ساخته شده اند دارای صفحه نمایش مستطیلی هستند که اطلاعات بیشتری نسبت به صفحه نمایش های گوگل و سامسونگ نشان می دهد. دوم، ساعت‌های هوشمند اپل ردیابی سلامت و تناسب اندام دقیق‌تری نسبت به ساعت‌های هوشمند گوگل و سامسونگ ارائه می‌دهند. سوم، اپل واچ‌ها سریع‌تر هستند و رابط کاربری زیباتر و کاربرپسندتری دارند.

فکر می‌کنم اگر گوگل و سامسونگ روی این موارد کار کنند، افراد بیشتری ساعت‌های هوشمند Wear OS را می‌خرند، اما انجام این تغییرات ممکن است زمان زیادی را ببرد. بنابراین، انتظار نداشته باشید که فروش ساعت های هوشمند Wear OS به این زودی ها بهبود یابد.

وقتی باندهای هوشمند را در نظر بگیرید، اوضاع برای سامسونگ بدتر می‌شود

با نگاهی به محموله‌های کلی باندهای پوشیدنی هوشمند در سراسر جهان که شامل باندهای هوشمند پایه، ساعت‌های هوشمند اولیه و ساعت‌های هوشمند کامل می‌شود، اپل همچنان با سهم ۱۷.۴ درصدی در صدر قرار می‌گیرد. متاسفانه سامسونگ با سهم 6.4 درصدی در جایگاه چهارم این نمودار قرار دارد. هواوی و شیائومی به ترتیب با 13.5 درصد و 13.3 درصد در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.