شیائومی درآمد خود را از فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم 2024 افزایش داده است
شرکت شیائومی نتایج مالی سه ماهه دوم سال 2024 خود را فاش کرد که نشان دهنده افزایش کل درآمد و سود ناشی از فروش قوی گوشی های samsrtphone بود.
این گزارش همچنین اولین باری بود که شیائومی اعداد فروش خودروی الکتریکی SU7 خود را – 27,307 خودرو از زمانی که این مدل در آوریل عرضه شد، گزارش کرد.
درآمد گوشی های هوشمند بین آوریل و ژوئن 46.5 میلیارد یوان (6.5 میلیارد دلار) بود که 27 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود. شیائومی 42.2 میلیون دستگاه از جمله برندهای فرعی Redmi و Poco به فروش رساند.
گوشی های هوشمند پریمیوم 22.1 درصد از کل محموله ها را تشکیل می دهند که برای شیائومی نیز یک پیشرفت سالانه محسوب می شود. این بخش شامل مدلهایی است که در سرزمین اصلی چین به فروش میرسند که بیش از 3000 یوان (420 دلار) قیمت دارند. برخی از آنها مانند Xiaomi 14 Pro یا Xiaomi Mix Fold 3 هنوز در خارج از بازار داخلی در دسترس نیستند.
شیائومی برای شانزدهمین سه ماهه متوالی، پس از اپل و سامسونگ، سومین شرکت بزرگ گوشیهای هوشمند در جهان است. با این حال، به ترتیب با 18.6% و 21.2% سهم بازار در رتبه 2 برتر در منطقه آمریکای لاتین و خاورمیانه قرار داشت.
تعداد کل کاربران اکوسیستم شیائومی اکنون 676 میلیون نفر است که نسبت به سال قبل 11.5 درصد افزایش داشته است. زمانی که تعداد کاربران در سرزمین اصلی چین 164 میلیون کاربر است، به این معنی که از هر چهار کاربر، سه کاربر خارج از بازار داخلی هستند، این رقم بسیار چشمگیرتر است.
در یک تماس رسانه ای پس از گزارش درآمد، لو ویبینگ، موسس و رئیس شیائومی، فاش کرد که این شرکت در مسیر تحویل 120000 خودرو تا پایان سال 2024 قرار دارد و کارخانه ها در حال حاضر در شیفت های دو برابری کار می کنند تا با تقاضا مطابقت داشته باشند.
شیائومی 6.4 میلیارد یوان (900 میلیون دلار) از کسب و کار اسمارت EV درآمد داشته است، اما همچنان با زیان کار می کند و 1.8 میلیارد یوان (252 میلیون دلار) در قرمز است. با افزایش سفارشات، انتظار می رود سودآوری کسب و کار خودرو در طول زمان بهبود یابد.