صفحه نمایش میکرو LED سامسونگ می تواند مانند لاستیک کشیده شود

Samsung Display یکی از بزرگ‌ترین مبتکران و متفکران خارج از چارچوب صنعت است. یکی از وحشی‌ترین مفاهیمی که سال‌ها روی آن کار می‌کرد، صفحه نمایش قابل کشش است. این هفته، در کنفرانس IMID 2024، سامسونگ آخرین نسل نمایشگر کششی خود را به نمایش گذاشت که به نظر می رسد از زمانی که برای اولین بار در سال 2017 آن را دیدیم، بیشتر توسعه یافته و بهبود یافته است.

صفحه نمایش کششی سامسونگ مبتنی بر فناوری میکرو ال ای دی است و دارای ویژگی کشیدگی 25 درصد است. به عبارت دیگر، این نمایشگر میکرو ال ای دی باورنکردنی را می توان تا 1.25 بار کشیده و یا مانند لاستیک پیچ و تاب داد و به شکل اولیه خود باز خواهد گشت. نسخه ی نمایشی زیر را بررسی کنید.

این شرکت با تبدیل صفحه نمایش کششی (تقریبا) به شکل جزیره ججو، جایی که IMID 2024 در آن برگزار می شود، این فناوری را به نمایش گذاشت.

نسخه ی نمایشی مشابه چیزی است که در سال 2017 در SID دیدیم. با این حال، در آن زمان، سامسونگ صفحه نمایش قابل انعطاف خود را بر اساس فناوری صفحه نمایش Dynamic AMOLED به جای میکرو LED قرار داد.

برنامه های کاربردی محدود و راه طولانی در پیش است

صفحه نمایش میکرو ال ای دی قابل کشش جدید نسبت به نسل های قبلی واضح تر به نظر می رسد. سامسونگ می گوید که بالاترین وضوح را در مقایسه با سایر صفحه نمایش های قابل کشش دارد.

به طور خاص تر، این پنل میکرو LED تقریبا جادویی دارای تراکم پیکسلی 120PPI (پیکسل در هر اینچ) است. ممکن است در مقایسه با نمایشگرهای تجاری موبایل چندان چشمگیر به نظر نرسد. Galaxy S24+ بیش از 510PPI دارد و حتی مدل Ultra را شکست می دهد. و صفحه نمایش OLEDOS سامسونگ برای VR، که در ژانویه رونمایی شد، دارای تراکم 3500ppi است.

با این وجود، میکرو ال ای دی قابل کشش احتمالاً برای برنامه های تلفن همراه یا واقعیت مجازی استفاده نمی شود. و 120PPI برای برخی از مانیتورها و تلویزیون ها به اندازه کافی خوب است.

جدای از فاکتور جالب، باید در نظر داشته باشیم که Samsung Display سال هاست روی این فناوری کار می کند و ما هنوز شاهد کاربرد عملی آن نبوده ایم. این شرکت این میکرو ال ای دی قابل کشش را «نمایشگر نسل بعدی» می نامد، اما این ممکن است کمی حقیقت را آشکار کند.

این میکرو ال‌ای‌دی لاستیکی‌مانند در نسخه‌های نمایشی فناوری در واقع نسل بعدی به نظر می‌رسد، اما به نظر می‌رسد نه سامسونگ الکترونیک و نه سایر برندها عجله‌ای برای پذیرش آن ندارند. چرا اینطور است؟

راهی برای گفتن قطعی وجود ندارد. یکی از دلایلی که نمایشگرهای کششی هنوز به جریان اصلی تبدیل نشده اند می تواند این باشد که برای محصولات تجاری بسیار شکننده هستند. دلیل دیگر ممکن است این باشد که این فناوری احتمالاً بسیار گران است. و در نهایت، به همان اندازه که این فناوری چشمگیر است، فکر کردن به برنامه های کاربردی مفید در سطح مصرف کننده که هزینه ها را توجیه می کنند بسیار دشوار است.

اگر مدت‌هاست که Samsung Display را می‌شناسید، می‌دانید که این شرکت دوست دارد آخرین نمونه‌های اولیه و فناوری‌های خود را در نمایشگاه‌ها به نمایش بگذارد، اما بسیاری از آنها تا فروش فاصله زیادی دارند. از سوی دیگر، بسیاری از این فناوری های پیشرفته می توانند در زمینه های خاص کاربرد داشته باشند. نمایشگرهای انعطاف پذیر بسیار پیشرفته تر در پزشکی آزمایش شده اند.

با این حال، اگر امیدوار بودید که میز اتاق نشیمن بعدی شما دارای صفحه نمایش کششی برای بازی های رومیزی باشد، احتمالاً باید انتظارات خود را کاهش دهید. احتمالاً عاقلانه‌تر است که سعی کنید از سطح مهندسی بی‌نظیر صفحه‌نمایش سامسونگ قدردانی کنید، بدون اینکه فکر خرید این چیزها به این زودی‌ها داشته باشید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.