Galaxy AI برگ برنده سامسونگ برای تسلط بر گوشی های میان رده است

سامسونگ پتانسیل قابل توجهی را در توانایی Galaxy AI برای فروش دستگاه های بیشتر دید، به همین دلیل است که بخش بیشتری از رویداد Galaxy S24 Unpacked را صرف صحبت در مورد همه ویژگی های جدید هوش مصنوعی کرد و تنها در پایان رویداد به ارتقای سخت افزاری جدید اشاره کرد.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد Galaxy AI واقعاً به سامسونگ کمک کرده است تا واحدهای Galaxy S24 بیشتری بفروشد. این شرکت این موضوع را به خوبی با گوشی‌های تاشو جدید دنبال کرده است که برخی از ویژگی‌های جدید را نیز به عنوان بخشی از مجموعه هوش مصنوعی Galaxy خود به ارمغان آورده‌اند.

این شرکت همچنین به سرعت بسیاری از ویژگی‌ها را برای پرچمداران قدیمی سازگار منتشر کرد و این به این معنی بود که در عرض چند هفته پس از راه‌اندازی Galaxy AI، روی بیش از 100 میلیون دستگاه در سراسر جهان اجرا شد. راه اندازی گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 نیز کمک کرده است و با گسترش بیشتر پشتیبانی، سامسونگ اکنون قصد دارد تا قبل از پایان سال 200 میلیون دستگاه را برای Galaxy AI عرضه کند. وقتی به این واقعیت فکر کنید که در کمتر از یک سال انجام شده است، این یک دستاورد بزرگ است.

Galaxy AI در حال حاضر فقط به گوشی های پرچمدار سامسونگ، فعلی و برخی از مدل های قبلی محدود شده است. در خانواده گلکسی خود سامسونگ، خط‌های زیادی وجود دارد که حذف شده‌اند، به‌ویژه گوشی‌های میان‌رده پریمیوم، و برگ برنده این شرکت برای تسلط مطلق بر این بخش از بازار انبوه، که گردش مالی دیوانه‌کننده‌ای در برخی از مهم‌ترین بازارهای سامسونگ دارد، در همین است.

بخش گوشی های میان رده بسیار رقابتی است. رقبای بسیار زیادی دارد، حتی آنهایی که در بازار گران‌قیمت با سامسونگ رقابت نمی‌کنند، اما قیمت‌های تهاجمی برای عرضه‌های میان‌رده و ارزان قیمت‌شان دارند تا بخشی از رعد و برق سامسونگ را در بازارهای پرسود در حال ظهور ربوده‌اند. سامسونگ نبرد سختی در این بازار داشته است، اما این شرکت تاکنون به خوبی توانسته سهم بازار خود را در برخی از بازارهای پیشرو مانند هند، علیرغم تمامی رقابت‌های تولیدکنندگان چینی و داخلی، حفظ کند، تا حدی با تکیه بر ارزش ویژه برند قوی‌تر، خرده‌فروشی و شبکه خدمات مشتری بدون افراط در جنگ قیمت همه جانبه با رقبای خود.

این یک اقدام متعادل کننده سخت است. سامسونگ باید انتظارات مشتریانی را که به محصولی با ارزش برای پول نیاز دارند، مدیریت کند و در عین حال اطمینان حاصل کند که در هر واحد فروخته شده، سود مناسبی کسب می کند. بنابراین، این شرکت باید راه‌های حیله‌گری را برای قرار دادن دستگاه‌های خود به عنوان گزینه‌های بهتر در این بازار رقابتی بیابد. «صفحه نمایش عالی، دوربین عالی، عمر باتری بادوام» مدت‌هاست که سامسونگ مشتریان را به سمت سری گلکسی A جذب کرده است و به اختصار تاکید می‌کند که گوشی‌های سری گلکسی A این شرکت در سه حوزه اصلی «معمولا» هستند. خریداران تلفن های برد بیشترین ارزش را برای پول می خواهند.

با این حال، همانطور که قبلاً گفتیم، مشخصات دیگر جذاب نیستند و با توجه به اینکه چیزهایی به نقطه اشباع صفحه نمایش، دوربین و باتری رسیده اند، برگ برنده ای که سامسونگ اکنون به دنبال آن است، در صفحه نمایش یا صفحه نمایش بهتر یافت نمی شود. باتری بزرگتر، در چیزی یافت می شود که در سال گذشته توجه همه را به خود جلب کرده است، و آن هوش مصنوعی است.

خریداران در بخش میان رده از ویژگی های هوش مصنوعی جدید گوشی های پرچمدار آگاه هستند و مطمئناً دوست دارند طعم آن را در دستگاه های خود بچشند. در نهایت، اکنون زمانی که آنها در حال مقایسه بین دو دستگاه برای تصمیم گیری برای خرید هستند، علاوه بر مشخصات معمول، به در دسترس بودن ویژگی‌های هوش مصنوعی نیز توجه خواهند کرد. تعداد زیادی در بخش میان‌رده‌ای وجود ندارند که ویژگی‌های هوش مصنوعی را در چنین دستگاه‌هایی ارائه می‌کنند، و برخی از تولیدکنندگان واقعاً توانایی ساخت آنها را ندارند، فراتر از استفاده از راه‌حل‌های هوش مصنوعی و استفاده از برند خودشان.

اینجاست که سامسونگ خواهد درخشید. این شرکت سرمایه گذاری قابل توجهی بر روی تیم های هوش مصنوعی خود انجام داده است و آنها قدرت ارائه راه حل های جدید را دارند. همکاری نزدیک سامسونگ با گوگل همچنین منجر به ادغام بهتر خدمات هوش مصنوعی گوگل در دستگاه های گلکسی شده است و این شراکتی حیاتی است که بسیاری از رقبای آن در بخش میان رده از آن بی بهره اند. بنابراین سامسونگ می تواند به طور کامل از موقعیت خود در اینجا برای تسلط بر دستگاه های انبوه با Galaxy AI استفاده کند، اما سرعت آن کند است.

سامسونگ احتمالاً می‌خواهد فعلاً هوش مصنوعی گلکسی را به پرچمداران محدود کند، زیرا پول در اینجاست و یکی از دلایلی است که امیدوار است مردم پرچمداران گلکسی را انتخاب کنند. تنها زمانی که سامسونگ احساس کند که هوش مصنوعی گلکسی نمی تواند بیش از این برای فروش سوزن را جابجا کند، شاید به فکر عرضه کامل هوش مصنوعی گلکسی برای دستگاه های میان رده، حداقل برای مدل های میان رده ممتاز باشد.

وقتی این اتفاق بیفتد، و با فرض اینکه همه چیز همانطور که هست باقی بماند و هیچ سازنده دیگری به اندازه کافی روی هوش مصنوعی موبایل برای گوشی های میان رده تمرکز نکند، پیشنهادات سامسونگ در لیگ خاص خود قرار خواهند گرفت.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.