سامسونگ با اینتل و کوالکام برای نمایشگرهای OLED لپ تاپ همکاری می کند

سامسونگ چهار سال است که از نمایشگرهای OLED در لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت خود استفاده می‌کند و قصد دارد آن‌ها را بیشتر در بازار لپ‌تاپ گسترش دهد. سامسونگ دیسپلی اکنون با غول‌های صنعتی اینتل و کوالکام برای بهبود استفاده از پنل‌های OLED در لپ‌تاپ‌ها در آینده نزدیک کار می‌کند.

صفحه نمایش سامسونگ برای استفاده از پنل OLED در لپ تاپ

سامسونگ دیسپلی، بزرگ‌ترین سازنده پنل‌های OLED کوچک و متوسط جهان، با شرکت‌های سازنده تراشه‌های اینتل و کوالکام برای بهبود پذیرش پنل‌های OLED در لپ‌تاپ‌ها همکاری می‌کند. در خلال نمایشگاه نمایش کره، چوی جو سان، مدیر عامل سامسونگ دیسپلی گفت: فناوری، مقیاس تولید و همکاری مشتریان در تقویت رقابت در بازار لپ‌تاپ مهم است.

این شرکت کره جنوبی اخیراً شروع به تهیه پنل های OLED پشت سر هم برای iPad Pro جدید اپل کرده است. طبق گزارش‌ها، این شرکت پنل‌های OLED را برای مدل‌های آینده iPad Air و iPad Mini عرضه خواهد کرد و برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که به زودی پنل‌های OLED را برای مک‌بوک‌های آینده اپل عرضه خواهد کرد.

برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای پنل‌های OLED در بازار لپ‌تاپ، سامسونگ دیسپلی 4.1 تریلیون KRW (حدود 3 میلیارد دلار) برای ساخت خط تولید 8.6 نسل جدید OLED تا سال 2026 اختصاص خواهد داد. طبق گزارش‌ها، این خط می‌تواند بیش از 10 میلیون پنل OLED در هر سال تولید کند.

در حالی که LG Display پنل Tandem OLED خود را برای لپ تاپ ها به نمایش گذاشته است، Samsung Display این کار را نکرده است و به نظر می رسد که این شرکت عقب مانده است. با این حال، به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده پنل‌های OLED در جهان، فکر می‌کنیم سامسونگ به زودی روی آن کار خواهد کرد و با پنل‌های OLED پشت سر هم برای لپ‌تاپ‌ها و نمایشگرها آماده خواهد شد.

چوی جو سان، مدیر اجرایی سامسونگ دیسپلی، گفت: «ما به ایجاد تمایز OLED های موبایل خود با گسترش به OLED های فناوری اطلاعات از طریق همکاری با شرکای مختلف سیستم، مانند اینتل و کوالکام ادامه خواهیم داد. ما در حال مذاکره با مشتریان زیادی هستیم و پنل‌های OLED ما با هوش مصنوعی روی دستگاه هم‌افزایی خواهند داشت.»

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.