فضاپیمای بوئینگ استارلاینر هنوز در فضا گیر کرده است

حتما تا به حال شنیده اید که چگونه فضانوردان ناسا سونیتا ویلیامز و بوچ ویلمور در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در فضا گیر کرده اند. آنها ابتدا فقط 8 روز رفتند اما بازگشت آنها به دلیل یک مشکل فنی به تعویق افتاد.  شاید از خود بپرسید که چه اتفاقی ممکن است بیفتد و ناسا چگونه به این موضوع واکنش نشان می دهد.

ویلیامز و ویلمور اکنون بیش از دو ماه در ایستگاه فضایی بین المللی گیر افتاده اند، زمانی که ماموریت آنها فقط هشت روز طول کشید. مقصر؟ مقامات اکنون نگران سیستم رانشگر Starliner هستند. نشت و قطع برق را تجربه کرده است. مسئله این است که مهندسان نتوانسته اند بفهمند موضوع اصلی چیست. بنابراین بازگرداندن هر دو فضانورد سالم به خانه بسیار دشوار است. اکنون حدس زده می شود که این دو تا فوریه 2025 در ایستگاه فضایی بمانند.

وقتی فضانوردان در فضا گیر می کنند چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است تعجب کنید آنها با این وضعیت در ایستگاه فضایی چگونه برخورد می کنند؟ خوب، آنها به معنای واقعی کلمه گیر نکرده اند. ایستگاه فضایی بین المللی مجهز به هفت اتاق خواب، سه حمام و تجهیزات کافی، محیطی راحت را ارائه می دهد. فضانوردان به انجام آزمایشات علمی، نگهداری ایستگاه و حتی انجام تمرینات بدنی ادامه می دهند.

در بخش تدارکات، ایستگاه فضایی آب کافی دارد و یک ماموریت اخیر حتی ذخایر غذایی آنها را دوباره ذخیره کرد. فضانوردان جزو آموزش‌دیده‌ترین افراد هستند. آنها از قبل برای چنین موقعیت هایی نیز آماده هستند. آموزش آنها تضمین می کند که آنها برای مقابله با چالش ها آماده هستند و از زمان خود حداکثر استفاده را می کنند تا زمانی که بتوانند با خیال راحت به زمین بازگردند.

اکنون برنامه این است که ناسا به فکر بازگرداندن Starliner بدون خدمه باشد. این دو تا فوریه 2025 در ایستگاه فضایی بین‌المللی باقی خواهند ماند. سپس یک فضاپیمای SpaceX Crew Dragon با تنها دو فضانورد برای بازیابی آنها فرستاده می‌شود. این مصادف است با بازگشت چهار فضانورد دیگر ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی در ماه سپتامبر و در مجموع هفت خدمه ایستگاه را ترک می‌کنند.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.