ناسا برای تعمیر بوئینگ استارلاینر گیر کرده در فضا ماموریت اسپیس ایکس را به تعویق انداخت

ناسا روز سه‌شنبه اعلام کرد که پرتاب معمولی اسپیس‌ایکس از فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را یک ماه به عقب انداخته تا زمان بیشتری را برای تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به فضاپیمای استارلاینر بوئینگ که همچنان در ایستگاه لنگر انداخته است، صرف کند.

فضاپیمای Crew Dragon اسپیس ایکس در ابتدا قرار بود چهار فضانورد را در 18 آگوست به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد، اما ناسا گفت که این ماموریت، به نام Crew-9، اکنون برای «نه زودتر از» 24 سپتامبر برنامه‌ریزی شده است.

آژانس گفت: «این تعدیل به مدیران مأموریت زمان بیشتری می‌دهد تا برنامه‌ریزی بازگشت برای آزمایش پرواز خدمه بوئینگ آژانس را که در حال حاضر به آزمایشگاه مدار متصل شده است، نهایی کنند.»

فضاپیمای استارلاینر بوئینگ در ماه ژوئن دو فضانورد اول خود را به عنوان یک ماموریت آزمایشی پرمخاطره به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کرد تا ناسا بتواند این فضاپیما را برای پروازهای معمولی فضانوردان تأیید کند، نقطه عطفی که کپسول مشابه Crew Dragon اسپیس ایکس در سال 2020 به آن دست یافت.

اما ماموریت آزمایشی استارلاینر که در ابتدا انتظار می‌رفت حدود هشت روز به طول بینجامد، به دلیل مجموعه‌ای از مشکلات سیستم پیش‌ران این فضاپیما که بوئینگ و ناسا در تلاش برای رفع آن‌ها هستند، بسیار طولانی‌تر شده است.

این مشکلات توانایی Starliner را برای بازگرداندن ایمن به زمین خدمه خود، فضانوردان کهنه کار ناسا، بوچ ویلمور و سونیتا ویلیامز، زیر سوال برده است. ناسا در حال بررسی است که آیا یک کپسول Crew Dragon باید آنها را به خانه بیاورد یا خیر.

بایگانی های اوراق بهادار نشان می دهد که تاخیرهای ماموریت برای بوئینگ 125 میلیون دلار هزینه داشته است.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.