دانشمندان به دلیل رانش ماه، روزهای 25 ساعته روی زمین را پیش بینی می کنند

همه ما در کلاس علوم خود آموختیم که یک چرخش کامل زمین در محور خود 24 ساعت طول می کشد. این یک روز ماست ما همچنین می دانیم که چرخش زمین تحت تأثیر بسیاری از اجرام نجومی دیگر از جمله ماه است. یک مطالعه جدید توسط دانشگاه ویسکانسین-مدیسون نشان می دهد که همانطور که ماه به آرامی از زمین دور می شود، بر سرعت چرخش زمین تأثیر می گذارد.

طبق گفته دانشمندان، 1.4 میلیارد سال پیش، زمین یک چرخش را تنها در 18 ساعت انجام می داد. طبق تحقیقات، سرعت چرخش زمین در طول زمان با دورتر شدن ماه در حال کاهش است. برای درک تعامل زمین با ماه، دانشمندان تشکیلات سنگی 90 میلیون ساله را تجزیه و تحلیل کردند.

در حال حاضر، ماه 384400 کیلومتر از زمین فاصله دارد و 27.3 روز طول می کشد تا یک دور به دور زمین بچرخد. استفان مایرز، استاد علوم زمین در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، توضیح می‌دهد: «هنگامی که ماه دور می‌شود، زمین مانند یک اسکیت باز در حال چرخش است که وقتی دستان خود را دراز می‌کنند، سرعت خود را کاهش می‌دهد. فراتر از حدود 1.5 میلیارد سال پیش، ماه به اندازه کافی نزدیک بود که فعل و انفعالات گرانشی آن با زمین، ماه را از هم جدا می کرد.

طبق مطالعه آنها، ماه با سرعت 3.82 سانتی متر در سال از زمین دور می شود. اگر این سرعت ادامه یابد، زمین ممکن است 200 میلیون سال آینده روزهای 25 ساعته را تجربه کند. آنها می گویند که این بخشی از “چرخه های میلانکوویچ” است که بر توزیع نور خورشید روی زمین تأثیر می گذارد و بر ریتم های آب و هوا تأثیر می گذارد.

این مطالعه توسط Meyers و با همکاری آلبرتو مالینورنو، استاد محقق در دانشگاه کلمبیا انجام شد که TimeOptMCMC، یک رویکرد آماری برای ارزیابی تغییرات رکوردهای زمین‌شناسی را توسعه داد. به همین دلیل، آنها توانستند رابطه بین طول روز و فاصله بین ماه و زمین را تجزیه و تحلیل کنند.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.