تأخیر عرضه تراشه‌های هوش مصنوعی NVIDIA برای سامسونگ مفید است

NVIDIA پیشروترین تامین کننده شتاب دهنده های هوش مصنوعی در جهان است. این کشور در حال حاضر انحصار مرزی در بازار دارد زیرا سال گذشته 97.2 درصد از این بخش را به خود اختصاص داده است. این شرکت سرمایه‌گذاری قابل توجهی در شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی نسل بعدی خود کرده است تا این تسلط را حفظ کند، حتی در شرایطی که رقبا تلاش‌های خود را برای تکه‌ای از کیک افزایش می‌دهند.

سامسونگ به‌عنوان تامین‌کننده راه‌حل‌های حافظه با پهنای باند بالا که در این تراشه‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود، اگر NVIDIA یا سایرین تراشه‌هایی را از آن خریداری کنند، سود می‌برد. با توجه به اینکه انویدیا احتمالاً با تاخیر در تولید انبوه شتاب دهنده های نسل بعدی خود مواجه است، سامسونگ در صورتی که شتاب دهنده هایی که با آنها اتحاد دارد برای پر کردن شکاف افزایش یابد، سود خواهد برد.

انویدیا انتظار دارد تراشه های هوش مصنوعی مبتنی بر بلک ول سه ماه تاخیر داشته باشد

طبق گزارش‌ها، NVIDIA به مایکروسافت و سایر مشتریان برتر اطلاع داده است که محموله‌های شتاب‌دهنده هوش مصنوعی بلک‌ول به‌دلیل نقص‌هایی در طراحی، به مدت سه ماه، احتمالاً حتی بیشتر، مستقر شده‌اند. گزارش ها حاکی از آن است که قالب پردازنده ای که برای اتصال دو پردازنده گرافیکی بلک ول در GB200 استفاده می شود دارای نقصی است که رفع آن مدتی طول می کشد.

شرکت‌های فناوری مانند مایکروسافت و گوگل نمی‌توانند به اندازه کافی از این شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی استفاده کنند زیرا راه‌حل‌های جدیدی را توسعه می‌دهند که به قدرت پردازش بسیار بیشتری نیاز دارد. انتظار می رود آنها به دنبال جایگزینی از AMD باشند که هر دو شرکت قبلاً در حال توسعه تراشه های نسل بعدی بوده اند. مایکروسافت قبلاً شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی MI300X AMD را خریداری کرده است.

شرکت‌های بزرگ فناوری در حال حاضر نگران اتکای بیش از حد به یک شرکت، NVIDIA، برای نیازهای شتاب‌دهنده هوش مصنوعی خود هستند، حتی اگر میلیاردها GB200 از NVIDIA سفارش داده‌اند. اگر AMD شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی خود را بیشتر بفروشد، پول بیشتری در جیب سامسونگ می‌آورد، زیرا تراشه‌های نسل چهارم HBM3 را برای AMD عرضه می‌کند و همچنین در مسیر عرضه ماژول‌های حافظه پیشرفته HBM3E به طراح تراشه مستقر در ایالات متحده است.

حتی اگر انویدیا موفق شود پروژه بلک ول را به مسیر خود بازگرداند، سامسونگ نیز از آن سود خواهد برد، زیرا تلاش می کند تا تاییدیه انویدیا را برای تامین حافظه HBM3E نیز جلب کند. هر اتفاقی که بیفتد، سامسونگ خود را در موقعیت خوبی برای کسب درآمد از رونق هوش مصنوعی قرار داده است.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.