مایکروسافت به دلیل Search GPT، اوپن ای آی را رقیب خود می داند

ما در دنیای هوش مصنوعی زندگی می کنیم و شاهد همه چیزهایی هستیم که توسط برترین شرکت های فناوری جهان رونمایی می شود. همانطور که همه ما می دانیم، در این مسابقه، OpenAI یک بازیکن بزرگ است.

مایکروسافت حتی محصولات OpenAI را در پلتفرم‌ها و محصولات مصرفی خود ادغام می‌کند و ارائه‌دهنده انحصاری ابری OpenAI است. بنابراین ممکن است این دو مرد بزرگ را به عنوان دوستان و نه رقیب در نظر بگیرید، درست است؟

در پرونده اخیر SEC، مایکروسافت برای اولین بار OpenAI را به عنوان رقیب خود معرفی کرده است. OpenAI به لیست Anthropic، Amazon و Meta که رقبای مایکروسافت هستند می‌پیوندد. OpenAI به دلیل ویژگی SearchGPT که به تازگی اعلام شده است، به عنوان یک رقیب در جستجو فهرست شده است. این موتور جستجوی جدید رقابت نزدیکی با بینگ مایکروسافت دارد.

این به این سادگی نیست. همچنین نگرانی های ضد انحصاری فزاینده ای پیرامون این دو بازیکن وجود دارد. FTC بر روابط بین مایکروسافت و OpenAI و همچنین مشارکت های مشابه بین ارائه دهندگان ابر و استارت آپ های هوش مصنوعی نظارت می کند. در پاسخ به این موضوع، مایکروسافت صندلی ناظر هیئت مدیره خود در OpenAI را واگذار کرد.

به طور کلی، در چند ماه گذشته، مایکروسافت استراتژی هوش مصنوعی خود را متنوع کرده است. در ماه مارس، بنیانگذاران هوش مصنوعی Inflection، مصطفی سلیمان و کارن سیمونیان را برای رهبری بخش جدید هوش مصنوعی خود استخدام کرد. مایکروسافت به شدت بر ایجاد ابتکارات هوش مصنوعی خود مانند Microsoft Copilot متمرکز است.

جالب است که ببینیم همکاری OpenAI و مایکروسافت به کجا می‌رسد. هر دوی این شرکت ها روند هوش مصنوعی را هدایت می کنند. این حرکت به وضوح نشان می دهد که مایکروسافت به طور استراتژیک خود را برای مقابله با پیچیدگی های رقابت و مشارکت در چشم انداز به سرعت در حال رشد هوش مصنوعی قرار داده است.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.