احتمالا چیپست Tensor G4 خانواده Pixel 9 گوگل ارتقاء بزرگی نخواهد داشت

بر اساس گزارش جدیدی که به نقل از “منبع داخل گوگل” منتشر شده است، تنسور G4 کوچکترین ارتقاء تا به حال در خط تنسور خواهد بود. CPU G4 دارای هشت هسته خواهد بود: یک Cortex-X4، سه Cortex-A720 و چهار Cortex-A520.

این یک هسته کمتر از G3 است که دارای یک Cortex-X3، چهار Cortex-A715 و چهار Cortex-A510 بود. در حالی که Cortex-X4 جدید عملکرد تک هسته‌ای بهتری را در بنچمارک‌ها تضمین می‌کند (حدود 11%)، انتظار می‌رود نتیجه چند هسته‌ای در مقایسه با G3 تنها حدود 3% افزایش یابد.

ظاهراً این کار برای کنترل حرارتی و مصرف برق انجام شده است. در مورد آن، بخش اصلی مصرف کننده انرژی G3 ظاهراً مودم Exynos 5300 بود. خوشبختانه Tensor G4 با Exynos 5400 عرضه خواهد شد که باید تا 50 درصد کارآمدتر از مدل قبلی خود باشد. و علاوه بر آن، از اتصال ماهواره ای پشتیبانی می کند.

جالب اینجاست که شایعه شده است که گوگل همچنان قصد دارد دستگاهی با Tensor G4 عرضه کند اما از مودم Exynos 5300 استفاده می‌کند، و ما فرض می‌کنیم که هر زمان که وارد شود، پیکسل 9a خواهد بود. Tensor G4 دارای همان پردازنده گرافیکی Mali-G715 G3 است، اما سرعت کلاک آن 940 مگاهرتز در مقابل 890 مگاهرتز است.

گزارش شده است که همه چیزهای دیگر در مورد G4 مشابه G3 است، از جمله بلوک های IP سفارشی که گوگل برای هوش مصنوعی اضافه می کند، وظایف دوربین، رمزگذاری و رمزگشایی ویدیو، تراشه امنیتی Titan M2 و غیره.

شایعه شده است که این ارتقاء جزئی در مقایسه با G3 به این دلیل است که G4 اساساً یک راه حل بداهه است. گوگل می خواست یک تراشه کاملا جدید برای خانواده پیکسل 9 ایجاد کند، اما آماده نبود. بنابراین، برای اینکه راه اندازی دستگاه ها به تعویق نیفتد، به جای آن با این راه حل حداقلی به روز رسانی پیش رفت.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.