احتمالا سامسونگ تراشه های HBM3E را در اواخر سال جاری به انویدیا عرضه کند

از زمانی که رونق هوش مصنوعی چند سال پیش آغاز شد، تراشه های حافظه با پهنای باند بالا (HBM) تقاضای زیادی داشتند. سامسونگ علیرغم اینکه بزرگترین سازنده تراشه های حافظه در جهان است، برای دریافت گواهینامه تراشه های HBM توسط انویدیا با مشکلاتی مواجه بود. بزرگترین شرکت تولید تراشه هوش مصنوعی در جهان با این حال، سامسونگ به زودی می تواند گواهینامه انویدیا را برای تراشه های HBM3E خود دریافت کند.

تراشه های HBM3E سامسونگ می توانند در نوامبر 2024 گواهینامه Nvidia را دریافت کنند

چند روز پیش گزارش شد که تراشه های HBM3 سامسونگ گواهینامه تراشه های هوش مصنوعی انویدیا را دریافت کرده اند که برای بازار چین در نظر گرفته شده است. اکنون، گزارش جدیدی از بلومبرگ ادعا می کند که سامسونگ انتظار دارد تراشه های HBM3E خود تا نوامبر سال 2024 گواهینامه Nvidia را دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، سامسونگ در حال کاهش فاصله با SK Hynix، بزرگترین تامین کننده تراشه حافظه HBM3 در جهان است. بنابراین، این شرکت ممکن است به اندازه تراشه های HBM3 در دریافت گواهینامه انویدیا برای تراشه های HBM3E با تاخیر مواجه نشود. SK Hynix اولین شرکتی بود که گواهینامه Nvidia را در سه ماهه اول سال 2024 دریافت کرد.

گزارش شده است که تراشه های HBM سامسونگ به دلیل تولید گرما و راندمان بالاتر در صدور گواهینامه با مشکلاتی روبرو هستند. با این حال، شرکت کره جنوبی این شایعات را رد کرد.

سامسونگ تراشه‌های HBM را به دیگر شرکت‌های تراشه‌های هوش مصنوعی مانند AMD عرضه می‌کند. پس از مواجهه با چالش‌ها، سامسونگ در ماه می ۲۰۲۴ رئیس بخش تراشه‌های حافظه خود را جایگزین کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که این شرکت در حال حاضر روی تراشه‌های HBM4 (Snowbolt) کار می‌کند و نمونه‌های آن‌ها می‌تواند در سال 2025 برای مشتریان ارسال شود. در حالی که SK Hynix می تواند از فرآیند 5 نانومتری TSMC استفاده کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.